Маркетинг: " Да, вълнуваща наука!". От пазарни изследвания до реклама, от брандинг до ценова политика, от маркетинг планиране през управление на връзката с клиенти до ритейл мениджмънт и отново маркетинг.
Постинги в блога от Декември, 2010 г.
31.12.2010 13:16 -
Страна на произход и ефектът и върху оценката на продукт
Повод за това мнение е нещо, което забелязах в супермаркети "Билла", а именно фъстъци продавани под собствената марка "Клевър". Фъстъците са представени като български със съответния надпис на опаковката, обозначението на цената върху са...
29.12.2010 11:30 -
Лидл?! и целувката на смъртта?
Трудно е да се направи прогноза, коя ще бъде веригата с най-ниски цени на българския пазар. С откриването на своите нови магазини и мащаба на ценовите намаления, които предложи, екипът на Лидл загатва за големи промени в ритейл ландшаф...
26.12.2010 12:42 -
Коледния шопинг сезон и ефектът му върху продажбите
Интересуваше ме въпросът, защо в Германия коледни сладки, окраси и други свързани с празника артикули и подаръци започват да се продават в магазините още през началото на октомври (едва ли не от края на лятото).
С други думи, има ли з...
С други думи, има ли з...
25.12.2010 18:53 -
Бързо и евтино, това ли искаме в супермаркетите?
Концепцията "бързо и евтино" се разпространи с бърза скорост из нашите търговски среди. Не мога да дам отговор на въпроса, дали това търсят българите.
Кауфланд, Лидл и безброй други търговци използват в комуникацията си с клиента подобни...
Кауфланд, Лидл и безброй други търговци използват в комуникацията си с клиента подобни...
24.12.2010 12:35 -
Коледени аромати, коледна музика в магазина: ДА или НЕ?
В някои държави търговците генерират до 40 % от годишния си оборот в седмиците пред Коледа и Нова Година.
С тази цел специлизирани, универсални и друг тип магазини предлагат на аудторията си среда, в която да превърнат покупките си в н...
С тази цел специлизирани, универсални и друг тип магазини предлагат на аудторията си среда, в която да превърнат покупките си в н...
20.12.2010 16:14 -
Измерете лоялността на своите клиенти! Ето как..
Последните няколко постинга коментираха темата за клиентската лоялност.
В рамките на relational marketing лоялността е все още обект на множество изследвания. Този постинг предлага на супермаркети и други търговци метод (въпросник), с ...
В рамките на relational marketing лоялността е все още обект на множество изследвания. Този постинг предлага на супермаркети и други търговци метод (въпросник), с ...
17.12.2010 15:32 -
Удовлетвореност=лоялност?
В днешни времена, броят на клиентите, които отстъпват от своята лоялност и избират конкурентен продукт, е голям. В Америка корпорациите губят до 50 процента от своите клиенти в рамките на 5 години. Това води до влошаванe на корпоративн...
16.12.2010 17:08 -
Имат ли супермаркетите лоялни клиенти?
Едно изследване на AC Nielsen показва, че над 70 процента от клиентите пазаруват от няколко конкурентни вериги в рамките на един месец. Обяснението е лесно - в днешния ден клиентите са атакувани с толкова много предложения, че в послед...
15.12.2010 12:14 -
Хвани клиента за ръката преди той да те е хванал за врата
Повечето психолози и маркетолози твърдят, че клиентите са добри по природа и се държат цивилизовано във взаимоотношението клиент-продавач или -производител на услуга, продукт.
Съществуват обаче силни доказателства, които са в контраст на...
Съществуват обаче силни доказателства, които са в контраст на...
14.12.2010 13:22 -
Не разочаровайте клиентите си - това може да бъде скъпо
Управлението на връзката с клиента е един от жизненоважните процеси за просъществуването на една фирма.
Казаното важи и за супермаркетите. Грешка на супермаркета може да доведе до разклащане на отношението с крайни клиент-потребители.
При...
Казаното важи и за супермаркетите. Грешка на супермаркета може да доведе до разклащане на отношението с крайни клиент-потребители.
При...
09.12.2010 17:34 -
Каква е връзката между удовлетвореност и лоялност към магазин
Ще разгледам накратко връзката между удовлетвореност в магазина и лоялността на клиента, а също така и ефектът на имиджа на даден магазин върху лоялността отново към даден магазин.
Някоя учени разграничават два типа удовлетвореност - мани...
Някоя учени разграничават два типа удовлетвореност - мани...
04.12.2010 13:54 -
Първият отворен магазин - първичен инкубатор
Отварянето на нов магазин в нов регион или определен град може да покаже на наблюдатели във времето, дали т.н. колело на ритейл бизнеса е вярно.
Това е теория, според която търговците и използваните от тях формати магазини, с които прод...
Това е теория, според която търговците и използваните от тях формати магазини, с които прод...
Търсене
За този блог
Гласове: 1427