Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.02.2006 15:37 - ЗА Discount сектора
Автор: gatekeeper Категория: Бизнес   
Прочетен: 2352 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 06.02.2006 15:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Кисело мляко 500 гр. - 39 цента , хляб 500 гр. - 39 цента, минерална вода  1,5  литра - 19 цента,  вино 1,5 литра - 1евро и 19 сента. Така изглежда една малка част от цените   и  стоковия асортимент на големите  верги за хранителни продукти в Германия , LIDL, ALDI ,PENNY MARKT. Всъщност споменатите  цени репрезентирарат долната граница на ценовия сегмент , в в който дискаунт фирмите  позиционират своите продукти. Конкуренцията в сектора е ожесточена и има причина това да е така , касае се за пазар с обеми над  170 милярда евро . Към момента 30 са най - силните вериги магазини за хранителни продукти на немския пазар  и те акумулират около 90 процента от оборотите на пазара. Първото място на няколко пъти се е сменяло , до преди години първенецът беше  ALDI с околко 30 процента пазарен дял , но както хубавото време бързо отминва , така  и в дискаунт сектора няма константни явления. ALDI е един от пионерите в този бранш ,но явно с асортимент от само 800 пордукта и ясна концепиция за фирмената философия не се успява винаги. Мениджъри твътдят , че ограничени асортимент от стоки  , например 800 , 900 продукта , е ключовата формула за успеха. ДА ,отговорът е да , защото малката продуктова програма изисква и малко разходи за упавлението и контрола й.Това означва и от друга страна ясно дефинирана предства за нашите потребители , техните предпочитания и пазарно поведение. В духа на тази логика е и дилемата, защо е нужно да предлагаме даден перилен препарат в разфасовки от 250 и 500 гр. Предлагайки ограничен брой марки в еднакви разфасовки намалява  разходите за склад , транспорт ,релизация и контрол . Смислено е в този случай предлагането ни да се ограничи върху разфасовката от 500 гр.
Безспорен е фактът ,че големитият асортимент означава и повече разходи,но от друга страна една разумно голям  продуктова програма означава и повече гъвкавост при внезапни изменения и в потребителското поведение. Някои тук биха възразили с това , че потребителят винаги ще купува хляб , минерелна вода , т.е продукти , които са неизменна част от трапезата му . Но нека си предствавим друга ситуация , магазинът ни предлага основно пилешко месо, тъй като знаеме ,че нашит потребител го купува и предпочита.Вълна на птичи грип означа сигурен фалит за фирмата ни в дадената ситуация.А разширяването на асортимента не  е въпрос , който се решава за един ден. Най - бърз доставчик , лоялност , възможност за кредитиране от негова стрaна са една малка част от върпросите ,с които ще се сблъскаме.... продължение




Гласувай:
0



Следващ постинг

1. анонимен - Правилно, но трудно достъпно
11.06.2006 07:34
Опростете малко изказа си, драги. От това само ще спечелите, защото ще станете по- достъпен за читателите си.

Апостол Апостолов
www.LudiPari.com
www.Otslabni.net
www.SuperAstro.net
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 2013013
Постинги: 242
Коментари: 595
Гласове: 1427
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930