Постинг
21.02.2006 20:03 -
Банките и клиентите им
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 2223 Коментари: 3 Гласове:
Последна промяна: 21.02.2006 20:10
Прочетен: 2223 Коментари: 3 Гласове:
0
Последна промяна: 21.02.2006 20:10
Вълнуваща е темата за потребителя , за неговите навици , пазарано поведение и психическата му нагласа,когато "той играе на сцената".
Страниците на българските банки информират за кратко време, какви продкути и услуги всяка една от тях предлага. На мода в момента е кредитирането на студенти за образование в България и чужбина, като за отбелязване е,че кредита за следване в чужбина може да бъде близо 10 пъти по - висок от този за България.
И ето на сцента са младите , това е вероятно пазарният сегмент,който може сега да трупа дългове и в същото време да е печеливш за банките. Но темата на това мнение е връзката с потребителя. С въвеждането на различни системи за облчекване на чисто техническата работа на банките ( система за изчакване на реда и банкови автомати) съществува риска да загуби близостта с потребителя. Разбира се , подобни системи спестяват време и разходи за двете страни, но лоялността на клиентите се печели с директния контакт.С ABC-Анализ или други инструменти ,банките определят,кои са клиентите ,които правят най - големи влогове или са сериозни инвеститори. Предлагането на голям пакет от услуги означава и повече клиенти. Но дори и клиентът да не от "големите" играчи , връзката с него и доверието му също не е по-малко важна.Защото големите инвеститори имат възможността да избират и веднъж недоволни могат да обърнат към банката от другия край на улицата, а обикновеният човек се реди на опашки,търпи нелюбезно поведение и често в задъханото си ежедневие чака с часове чиновника да се върне от обедната си почивка ,защото няма кой да го замени в служебните му задължения.Българските банки нямат въведена системи за облекчаване на банковите преводи, плащания и влагове , редовен е случаяя няколко човека да чакат пред банковия автомат..ЗА ТОВА темата за губене на близостта с потребителя поради високо ниво на автомтизиране е не адекватна за българските банки.
Това е проблем за банките в Западна Европа. Но вече съществуват мерки за противодействие . И един малък пример Deutsche Bank . Клиентът прекрачва прага на банката, в която вложени са неговите пари, учтив младеж или младо момиче с приятна външност ,с приветлив глас и свежест във формата на общуване му отварят вратата. Извън формалните думи за поздрав получава покана да сподели своя проблем и не след дълго време е препратен към отговорното лице по дадената тематика.
Забелязах, някои наши банки в предлагат online клон за своите потребители,където да извършват своите опереации. При други банки същата тази услуга носи друго име.Но това е стъпка напред, но и стъпка назад защото заедно с тези услуги някои банки нямат форуми за своите клиенти,където за излагат проблемите си.
А ...за ...темата за студентското кредитиране. Добре е според мен , щом банките предлагат кредити на младата генерация и с това ги визират като своя целева група, да обърнат внимание и на темата за студентските стажове в своите филиали.В страниците на много банки липсва линк, връзка или предложения за стажантски програми, или тези предложение са скрити в някоя от подстраниците им. А говорихме за целева група, явно има на какво да се учат..Маркетинг и пътят към потребителя
Страниците на българските банки информират за кратко време, какви продкути и услуги всяка една от тях предлага. На мода в момента е кредитирането на студенти за образование в България и чужбина, като за отбелязване е,че кредита за следване в чужбина може да бъде близо 10 пъти по - висок от този за България.
И ето на сцента са младите , това е вероятно пазарният сегмент,който може сега да трупа дългове и в същото време да е печеливш за банките. Но темата на това мнение е връзката с потребителя. С въвеждането на различни системи за облчекване на чисто техническата работа на банките ( система за изчакване на реда и банкови автомати) съществува риска да загуби близостта с потребителя. Разбира се , подобни системи спестяват време и разходи за двете страни, но лоялността на клиентите се печели с директния контакт.С ABC-Анализ или други инструменти ,банките определят,кои са клиентите ,които правят най - големи влогове или са сериозни инвеститори. Предлагането на голям пакет от услуги означава и повече клиенти. Но дори и клиентът да не от "големите" играчи , връзката с него и доверието му също не е по-малко важна.Защото големите инвеститори имат възможността да избират и веднъж недоволни могат да обърнат към банката от другия край на улицата, а обикновеният човек се реди на опашки,търпи нелюбезно поведение и често в задъханото си ежедневие чака с часове чиновника да се върне от обедната си почивка ,защото няма кой да го замени в служебните му задължения.Българските банки нямат въведена системи за облекчаване на банковите преводи, плащания и влагове , редовен е случаяя няколко човека да чакат пред банковия автомат..ЗА ТОВА темата за губене на близостта с потребителя поради високо ниво на автомтизиране е не адекватна за българските банки.
Това е проблем за банките в Западна Европа. Но вече съществуват мерки за противодействие . И един малък пример Deutsche Bank . Клиентът прекрачва прага на банката, в която вложени са неговите пари, учтив младеж или младо момиче с приятна външност ,с приветлив глас и свежест във формата на общуване му отварят вратата. Извън формалните думи за поздрав получава покана да сподели своя проблем и не след дълго време е препратен към отговорното лице по дадената тематика.
Забелязах, някои наши банки в предлагат online клон за своите потребители,където да извършват своите опереации. При други банки същата тази услуга носи друго име.Но това е стъпка напред, но и стъпка назад защото заедно с тези услуги някои банки нямат форуми за своите клиенти,където за излагат проблемите си.
А ...за ...темата за студентското кредитиране. Добре е според мен , щом банките предлагат кредити на младата генерация и с това ги визират като своя целева група, да обърнат внимание и на темата за студентските стажове в своите филиали.В страниците на много банки липсва линк, връзка или предложения за стажантски програми, или тези предложение са скрити в някоя от подстраниците им. А говорихме за целева група, явно има на какво да се учат..Маркетинг и пътят към потребителя
От гледна точка на потребител твърдя, че за мен най-привлекателна е банката, която за минимум време и с минимум усилия задоволява финансовите ми нужди (ако може и на най-ниска цена). Масата от клиенти имат много стандартни нужди, които лесно се поддават на автоматизация. Тогава визията на клиента за банката се формира от съответния софтуер и оборудване - външен вид, безотказна работа, user-friendliness и т.н. От друга страна банковите служители имат много повече време и сили да отговорят на специфични въпроси и искания, ако не са претрупани от рутинни операции.
цитирайМного си прав. Неотдавна разговарях по темата с банкер, за когото набирането на кандидати он-лайн е лудост. У нас все още се смята за нормално да се назначават хора по препоръка.
А утвърдените по света банки отдавна не назначават направо от улицата. Стандартната процедура при тях е стаж, в края на който най-добре представилите се стажанти получават предложение за работа. И могат да го отхвърлят, ако по време на стажа са установили, че това работно място всъщност не ги привлича.
цитирайА утвърдените по света банки отдавна не назначават направо от улицата. Стандартната процедура при тях е стаж, в края на който най-добре представилите се стажанти получават предложение за работа. И могат да го отхвърлят, ако по време на стажа са установили, че това работно място всъщност не ги привлича.
3.
анонимен -
обслужване в банките
15.07.2006 15:33
15.07.2006 15:33
Смятам, че единственото, което успяха да направят банките за толкова години, е да изградят лъскави офиси и да ги напълнят със служители, които се назовават с гръмкото име БАНКЕРИ, а всъщност голяма част от тях са абсолютно неграмотни и попаднали незнайно как в системата. Не знам как е в столицата, но лично аз имах възможността за 2 години да разговарям с представители на почти всички банки в моя град - около 12 на брой, при накои със специалистите по кредитиране, при други - с директорите на клонове. Това, което ми направи впечатление е, че компетентността на тези хора се простира до заучени фрази - те не могат да вземат елементарно решение при нестандартна ситуация, а ти изрецитирват един куп условия и ти тръсват един формуляр - "Попълнете го и ще го изпратим в централата за разглеждане." За какво получават заплати тези хора? По евтино и по удобно е на тяхно място да се постави по един компютър - натискаш копче, той ти изчита условията за кредитиране, разпечатва ти формуляр, и си го пращаш по пощата или по и-нет.Колко ще спести това на една банка: - 20 клона по 1 служител с 500 лв мес заплата - 120000 лв годишно само от кредитни "специалисти". Умишлено не споменавам имена на банки, но нещата стоят еднакво и при българските и при тези с чуждо участие. Да не говорим, че почти никой от служителите не знае и дума чужд език.
Така, че не се замисляйте много коя банка да си изберете - почти всички са еднакви.
Искам да уточня, че написаното тук важи единствено за клоновете на банки в моя град. Нямал съм допирни точки с центрилите им.
цитирайТака, че не се замисляйте много коя банка да си изберете - почти всички са еднакви.
Искам да уточня, че написаното тук важи единствено за клоновете на банки в моя град. Нямал съм допирни точки с центрилите им.