Прочетен: 1578 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 03.03.2006 00:14
Преди време бях започнал темата за Discount хранителния сектор в Германия.Част от изводите бяха,че се касае за много голям пазар със силна конкуренция, където веригата АЛДИ е един от най-силните играчи.Една малка хитринка ,която използа АЛДИ,а и другите хранителни вериги е следната:
Колкото е да просто философията , прозрачна огранизацията и колкото и да е хвален АЛДИ в книгата Die ALDI-Erfolgsstory от Диетер Брандес ниската цена,коятп АЛДИ предлага за своите стоки е не само изкуството на Каицен филофията и професионализма на фирмените служители,а и изкуство на трика.Как се предпрограмира загуба за фирма доставчик?
Отговорът за ниската цена е лесен, АЛДИ търси на пазара доставчици и фирми производители ,които са на ръба на фалита. И на "помощ" ,тогава идва АЛДИ.Отделът отговрящ за покупката на стоки дава поръчки на подобни фирми с точно определени параметери.Определената цена не покрива изцяло разходите на производителя,а примерно постоянни разходи и част от променливите.Така се предпрограмира загуба за фирмата,получила поръчката,но това я спасява от фалита.
Всъщност фалиращите фирми за апетитна хапка понякога за големи концерни. Целта е да занижи счетоводната печалба.За това понякога големите фирми излизат на лов за малки събратими.А във връзка с това определяща роля отнова игре баланса на една фирма,тъй като преди всяко едно поглъщане концерните назначават специалисти,които да проучат до основи във финансов аспект " жертвата".
Фелденкрайс - кога,къде,колко!
Колко депутати стигат да пазят желязото ...