Прочетен: 1963 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 07.03.2006 19:04
Гигантите в хранителния сектор в Германия отдавна експериментира с на пръв поглед странни продукти. За какво се касае? Ако писаните правила при излагането на сортимента в една рекламна брошура казват, на първа страница са месни изделия, на втора и трета зеленчуците и т.н до дрехите за малки деца накрая, то напоследък на първите страници се появяват мотори, коне , голф стикове и компютри. Дали това е странна тенденция? Отговорът е не, поради високата конкуренция в бранша , фирмите рискуват с нетрадиционни предложения. И това е разибираемо , на скоро попаданх на статия, кадето пишеше,че около 20 процента от компютрите в Германия се продават в хранителните вериги. С подобна стъпка фирми увеличават онази част от асортимента си ,която е преди всичко непостоянна, т.е сезонни моди, спортни облекла, домакински прибори. Като временно предложените стоки са предимно в ограничени количества и не се създава специален склад за тях,т.е не са "картографирани" на складовата карта, поради временния си престой в магазина.Обикновенно тези стоки предлагат в цялото си количесто на щанд,което означава,че не подлежат на склад.За такива стоки не се прават маркетингови проучвания , почти няма разходи свързани с рекламата им. Принципът на продажбите им е , да бъдат изложени на централно място в магазина, където задължителни минава най-големият клиенто поток,и според предпочитанията клиента се вижда коя стока е купувана.Прицнипът е принцип на опита и грешката.Предлагаш за кратко време даден продукт, виждаш дали е купван и преценяваш.( подчертвам, че се касае само за нехранители продукти ,такива като тези, описани по-горе).За това и често по-малките събратими на големите фирми ,изчакват с предложенията си,с цел да копират готовите резултати, тъй като не могат да си позволят по-голям бюджет за тези продукти...продължение