Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.06.2009 17:36 - Фанта Madness се бъззвръща..
Автор: gatekeeper Категория: Бизнес   
Прочетен: 12507 Коментари: 14 Гласове:
0

Последна промяна: 15.06.2009 00:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Какво ли кара мениджърите на Фанта, да вярват че Фанта Меднес ще успее да спечели феновете на марката и безалкохолните напитки? Къде желаят да позиционират новия вкус или това е поредният опит за продажба на продукт без маркетнгово проучване? Явно се касае за ревитализация....

Преди това нека дам един успешен пример за ревитализация. Носталгията към добре познатите шоколади Кума Лиса, вкуса и опаковката, позната от детските ми години ме карат отново да купувам продука, сега в освременена опакова, различен грамаж, обновенен, но идентичен с оригиналния вкус и уникалната гравюва на шоколада.

Накратко: продуктът е успял да събуди във вече порасналите деца мили,спомени от миналото, асоциации които го правят като марка уникален. Приказната фигура Кума Лиса е идеалния инструмент за емоционално позициониране в главите на потребителите.

Налице ли са подобни носталгични спомени към Фанта Madness?Има ли потенциал продуктът за ревитализация, за "Бъззвръщане" както Виждате на банера по-долу? image
Какви спомени и емоции събужда? Аз лично нямам такива....Бих се радвал на противоположни мнения.

Бяла Фанта в синя бутилка ми напомня на един продукт -зелен кетчуп, които се опита преди време да се наложи на пазара в Германия. Макар и изцяло направен от доматен сок, продуктът Не успя.....  Кетчупът е червен, и хората го искат червен.

Не е ли такъв и случая с Фанта? Фанта е оранжева, с вкус на свеж портокал?

Позиционирането като свеж и по-вкусен е тривиално. 

Бих се радвал на мнения.

Здравейте,

прилагам снимка на новата Фанта относно спора за цвета й. Снимката може да бъде открита в интернет (http://www.album.bg/yo_yooo/images/14355525/)
image


Тагове:   маркетинг,   Фанта,


Гласувай:
0



1. estrella - Изненадах се и аз
10.06.2009 17:38
но вероятно разчитат на това, че хората през лятото си умират да пият някви неща в супер странни цветове. Знам ли, едва ли ще достигнат върхове в продажбите.
цитирай
2. damnation - ако не беше газирана напитка, синия ...
10.06.2009 18:29
ако не беше газирана напитка, синия цвят би бил използваем поне в коктейли.
така... не знам.
не че е лоша фантата, ама не ме кефи
цитирай
3. анонимен - Много точно казано, с една малка ...
10.06.2009 18:50
Много точно казано, с една малка поправка - фантата, за която гожориш, не е синя на цвят.........
цитирай
4. borsi - " Макар и изцяло направен от ...
10.06.2009 20:43
" Макар и изцяло направен от доматен сок" - :)))) Това не го знаех :))) Понеже имах в един миг малко поглед върху кетчуп , то в него се слага всичко друго само не домати :)))

Иначе аз нормална фанта не пия, пък ако стане синя съвсем
цитирай
5. анонимен - Не знам дали фантата е оранжева и с ...
11.06.2009 09:09
Не знам дали фантата е оранжева и с вкус на свеж портокал, знам само че на който и да кажа "Обичам фанта", всеки ме пита "Ама каква фанта обичаш, портокал, мандарина, лимон, ......" и т.н., изброявайки ми хиляди напитки, които са всичко друго, но не и фанта .... Мога да се обзаложа, че и уважаемият автор е сред хората, които биха ме питали това.

Между другото, фанта маднес наистина НЕ Е СИНЯ, тя е бяла, и, поне напълно логично за мен, имайки предвид цвета, има вкус на грейпфрут. Не е лошо, предполагам че ще се хареса на всеки, който обича цитрусови плодове като лимона, портокала и грейпфрута. На мен лично оригиналната фанта ми харесва повече, но иначе съм на мнение че и тази не е за изхвърляне, нищо че НЕ Е СИНЯ.... Пия си я и нея без да ми пука за маркетинга :)
цитирай
6. damnation - Може би е заради бутилката, но си ...
11.06.2009 12:00
Може би е заради бутилката, но си съвсем определено отвън Е СИНЯ :P
цитирай
7. dorichela - Фанта меднес има вкус на бъз :) Ин...
11.06.2009 13:02
Фанта меднес има вкус на бъз :) Интересна е, но е прекалено сладка.. Почти като новия тоник Мохито.. С такава надежда си го поръчах, а то какво се оказа.... сладко уууууууууууууууу, нищо общо с мохито :) Та.... дали ще оцелее е въпрос на време :)
От мен - по един тоник за всички ;) На който му горчи, да си го смеси със спрайт.. И много лед... И резен портокал! :)
цитирай
8. thomas - Явно не помниш синьото Pepsi...
11.06.2009 14:34
И Pepsi не успяха, защото синьото никак не е "хранителен" цвят и мислите "какво ли гълтам" са трудно преодолими, дори и когато ти ги сервира гигант като Pepsi, който не може да си позволи това, което предлага, да му убие клиентите, и все пак, казваш си ти, те и Макдоналдс не би трябвало да продават храна, която убива клиентите им накрая, пък все пак го правят, може би и Пепси така са почнали... Но поне идеята си струваше, защото беше и нова, и се връзваше чудесно с противопоставянето с великия конкурент Кока кола. Цветът на Кока кола е червен, логото на Пепси е предимно синьо, а напитките - еднакви на цвят - ми гадно е така, хайде нашата да си я направим синя изцяло. Речено - сторено, дойде една коледна кампания по средата на 90-те, ако не ме лъже паметта за точния момент, и магазините бяха заляти от сини пепсита, както и от още по-сини рекламни кампании. Дали успяха? Не знам цифри, знам само, че не повториха. Това значи, че разминаването между очакване и реални постижения е било толкова трагично, колкото и при СДС. А дали сега Кока кола ще успее? Вероятно не. И те правят куп глупости, но според мен не от тъпота, а просто от желание да си намират поводи да ни занимават със себе си. Иначе печалбите им идват главно от онази кафява напитка, с която завладяха света преди толкова години.
цитирай
9. zabrava - :)
11.06.2009 21:53
тази фанта не е нова, имаше я и преди. доколкото знам в нея имше бъз и лимон, на мен лично много ми допадаше :)
цитирай
10. thomas - Ами всъщност да!
11.06.2009 22:47
Тя именно затова се бъзЗАВРЪЩА :-)
цитирай
11. анонимен - Хахаха, от тази снимка само че се ...
12.06.2009 09:32
Хахаха, от тази снимка само че се вижда че бутилката е синя, в момента като си погледна чашата виждам в нея бяла течност, няма нищо синьо там ;) Освен ако не страдам от особен вид далтонизъм, който поразява само жени и ги кара да виждат бялото като синьо :D
цитирай
12. анонимен - Супер си е фантата! :)
12.06.2009 13:36
Аз съм един от феновете, за които връщането на Фанта Меднес си е радост. Не знам за цвета, но вкусът е страхотен. Освен това, синята бутилка "разхлажда" в летните горещини, може би това е бил замисълът.
цитирай
13. анонимен - fantata e super qkaaaaaaaaaaaaaa (sun)
01.08.2009 16:50
fantata e super qkaaaaaaaaaaaaaa (sun)
цитирай
14. thomas - :-)
01.08.2009 16:52
Кокаколски бот нещастен ;-)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 2012529
Постинги: 242
Коментари: 595
Гласове: 1427
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930