Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.06.2009 04:19 - Какви акценти поставят търговците на автомобили в България при комуникацията на своите модели?
Автор: gatekeeper Категория: Бизнес   
Прочетен: 1502 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 12.06.2009 04:20


 

За до отговорим на този въпрос проведохме анализ на рекламните материали публикувани от водещи дилъри  в един от най-големите български ежедневници – „24 часа”. Наблюденията ни обхващат два периода: предкризисен (септември - началото на октомври) и кризисен период (октомври - март). По този начин установихме, в каква посока се е изменил фокусът в рекламната политика на автомобилните фирми и направихме изводи за тяхната ситуацията. Накратко представяме основните акценти по месеци: ·         септември –  компаниите наблягат на характеристики диференциращи автомобилите и марките им от конкуренцията (Nissan Tiida – „най-просторен интериор”, Fiat Linea” – „ 500 % семейна. 500 % Fiat”). Една  от централните неценови промоции на този месец е безплатно гориво (Honda, Mercedes, Nissan). ·         октомври – проявяват се първи сигнали за ново фокусиране на рекламата върху цената под формата на „Opel -най-добрите отстъпки ”, или само „нова оферта” като по-скоро липсва визуален акцент върху конкретния размер на отстъпката или цената на промоцията. ·         ноември-март – бонуси, отстъпки, подаръци, облекчени условия за плащане са ключовите послания на периода (Peugeot -„ Цената няма грешка”) В условията на криза дилърите масово акцентират върху ценовите промоции и по-рядко върху истинските неценови промоции (подаръци – гуми, безплатно автокаско). Промоциите са представени на преден план с отчетливи цифри и букви, а понякога са и единственото послание на рекламата (Renault - „ Миниатюрни цени”). Много рядко налице са и модели като „Dacia Sandero”, който се рекламират без промоции, а с отличителните характеристики на модела и марката. На база на анализа достигнахме до извода, че търговците на автомобили са в т.н. „затворническа дилема”, при която пазарът „налага” от само себе си използването на ценови промоции, тъй като повечето пазарните участници използват такива. Търговците трябва обаче да имат предвид, че[1] : ·         при ценови промоции след периода на продажба следва период на затишие (postpromotion dip) ·         ценовите промоции влошават доходността и дългосрочно не увеличават пазарния дял. ·         ценовите промоции подкопават лоялността на клиентите към марката на автомобила, повишат тяхната ценова чувствителност и понижават вероятността, конкретната марка да бъде закупена отново. Ценовите промоция вредят на имиджа на марката[2].
 
(Цитат от разработката ми за конкурса на Рено-Нисан)

В разработката ми защитих тезата, че във време на криза мениджърити трябва да се фокусират върху изграждането на бранда, а не подкопаването му с ценови промоции.

Какви са Вашите мнения по темата?
Как трябва да се задъжи автомобилния клиент във време на криза?



[1] Gedenk, K.: Preis-Promotions, Diller, Wiesbaden 2003, p. 597-621 [2]  Gedenk, K. et al: Die Wirkung von Preis und Nicht-Preis Promotions auf die Markenloyalitдt, Zeitschrift fьr betriebswirtschaftliche Forschung, 2000, Jg. 52. p. 370


Тагове:   маркетинг,


Гласувай:
0



1. zaw12929 - Trudno e da stawame ewropejci, da ...
12.06.2009 05:09
Trudno e da stawame ewropejci, da viweem w pazarna ikonomika
За рецедия никой е е подготвен
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 2009999
Постинги: 242
Коментари: 595
Гласове: 1427
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031