Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.12.2009 04:25 - Как да прекрачиш Япония с търговската си верига?
Автор: gatekeeper Категория: Бизнес   
Прочетен: 1042 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 02.12.2009 04:47


Интересна тема не само за мен, но предполагам и за широка аудитория от хора, които се интересуват от маркетинг.
Характеристиките на японския пазар описани накратко:
- Потребители с високи очаквания по отношения на продуктите. Качеството е водещ критерий за покупка, а за него японецът е готов да заплати съответната цена. Традиционен за тази част на света е акцентът върху свежата храна.
- Цените за наем или закупуване на терен за иключително високи. Петър Линцбах, бивш мениджър на Метро, посочи, че докато пред 1998/ 1999, когато Метро е навлизало в България цената на кв. м. е била между 15-20 е, то в Япония цената на кв. м е била до към 5000 е. Когато цената се умножи с традиционната площ на ритейл супермаркет от 10000-16000 кв.м., покзва за каква инвестиция се касае.
- Комплексни ритейл канали с много междинни участници, което повишава да значителна степен крайната цена. Едно предизвикателство за всеки търговец.

Метро CC e отговорило по следния начин на тези обстоятелства:
- Скъсяване на пътя на продукта до крайния клиент, което се отразява в ценново предимство за клиента. Едно от причините на бизнес клиент да пътува извън или до покрайните на града.
- Нов ритейл формат. От традиционните 10000-16000 кв.м за супермаркет в посока 5000-3500 кв.м.  Процесът е бил постепенен и оптимизиран, за максимизиране на печалбата падаща се на кв.м.
- Намаляване на броя категории предлагани продукти. Акцент върху свежата храна. Предлагане на брандови продукти от Германия и Франция. За ресторантите като ключов клиентски сегемент се предлага пълно кухненско обзавеждане с голям избовр в категорията.
- Избор на локации с добра видимост и достъпност.
- 361 работни дни, с 13 часа работно време.
-......................................................


Навлизането на нова верига в един развит ритейл пазар трябва да бъде съпътсвано и с необходимата комуникация. За това Метро са адаптирали и логото си за японския пазар. Промяната не е била драстична, тъй като Метро иска да се разпознава сред потребители си със своите основни компетенции.



Мнения по темата са добре дошли!





Тагове:   маркетинг,   Япония,   метро,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 2013598
Постинги: 242
Коментари: 595
Гласове: 1427
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930