Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.12.2009 09:00 - Как да прекрачиш Япония с тъговската си верига?
Автор: gatekeeper Категория: Бизнес   
Прочетен: 854 Коментари: 0 Гласове:
0



Интересна тема за мен, а така и за много други мениджъри и специалисти, които искат да навлязат в пазар с особенни културни традиции и порядки.
Описан с няколко характеристики, японският пазар се отличава с потребили търсещи високо качество и готови да заплатят по-висока цена за него.  Особен  акцент в търсенето пада върху свежестта на продуктите. Структурата на търговските канали от производителя до крайния потребител е комплексна, включваща много междинни участници, което увеличава крайната цена на продукта. Цените за закупуване или наемане на площи, върхи който да се изградят съответния формат магазини, са изключитлно високи. Така например в България, ако цената на кв.м. преди 10 години (при влизането на Метро в България) е била 15-20 евро, то тогава цените в Япония са достигали до  5000 евро на кв. м терен, и ако това се умножи по 16000 кв.м, можем лесно да си представим, за  каква инвестиция се касае.
В подобни условия, Метро СС е имало задачата да навлезе на японския пазар. Как е станало това?
Метро успява да изтъни и съкрати пътя на стоката до крайния клиент.
Адаптиране на търговския формат. Тъй като Метро CC  е супермаркт, то традиционните формати от 10000-16000 кв.м. са били трансформирани в по-малък ритейл формат от 5000 кв.м. Процесът е бил постепенен и оптимизиран със времето в посока на намяляване на търговската площ до 3500 кв.м у акцент върху свежи хранителни продукти.

Ето как според мениджърите на Метро CC, Метро е отговорил на японския вкус.
(Приложеното Видео е за навлизането на веригата в Пакистан )

Location as close as possible to customers (catchment area only 15 km radius) due to extremely tense traffic Location has good accessibility and visibility Opening hours 6 am – 7 pm, 361 days/year Strong focus on fresh food and catering businesses with high product availability Sourcing of regional products wherever possible, but enhanced assortment attractiveness by adding European brands, primarily from France, Italy and Germany Solution provider (integrated demonstration kitchen,cooking TV-Channel) Complimentary nonfood items for professionals in Gastro/Household and Office Supplies  
 



Тагове:   Япония,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 2014140
Постинги: 242
Коментари: 595
Гласове: 1427
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930