Прочетен: 1120 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 02.12.2009 07:00
Известен е експериментът на Павлов. Едно куче, един звънец, храна и слюнкоотделяне.....по-скоро гладно куче. Експериментът доказва т.н. класичеко кондициониране. ( За повече информация http://en.wikipedia.org/wiki/Classical_conditioning)
От първите лекции по микроикономика, а по-къчно и от маркетинга, знаем, че намаляването на цента води до увеличаване на търсенето. За да няма критика, ще добавя това не важи за лукс стоки, при които намаляването на цената, може да доведе до обратното.
И така, влизаш в магазина, виждаш ценова остъпка за шоколади и решаваш, вместо 1 да си вземеш 3, тък като цената е изгодна. Аз обръщам внимание на тези неща в магазина и съм забелязал, че обикновенно ценовите промоции са отбелязани с сигнален, червен свят.
Времето си тече, отново влизаш в любимия супермаркет, отново купуваш дадена стока на промоция. И забелязал или не, отново цената с промоцията ще бъде на червен фон (разбира се света може и да е друг).
След време обаче, любимият супермаркет използва и следния трик, да представя цените на сигнален, червен фон, но този път ценовата остъпка липсва, а на нейно място пише примерно "Пробвайте новия вкус". Клиентът посяга към продукта, плаща го на каса, и супермаркетът е задържал пълния си марж на печалба.
Да, ама не. Всъщност подобни похвати наистина имат въздействие върху потребителя и увеличават продажбите на магазина. Да дори и една атрактивна дама от картон сочеща към нов Деодорант, може да предизвика този ефект. Техники за стимулация на продажбите.
От друга страна, клиентът не е глупав. Разхождах се вчера в Лидл и забелязах, че полувината табелки са в сигнално червено, а и без ценова отстъпка. Цели дялове на магазина са така, което показва, че някои магазини и чрез пространствено разположение искат да сигнализират и ба бъдат запомнени като ОАЗИС на НИСКАТА ЦЕНА. Според мен е налице насищане. Клеинтът не е за баламосване за дълъг период от време.
Ще се налага подмяна на сигналното червено, с някои по-хубав есенен свят.