Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.12.2009 16:41 - Искам нов продукт? Към когo да се обърна?
Автор: gatekeeper Категория: Бизнес   
Прочетен: 883 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 16.12.2009 16:57


Повечето клиенти консумират даден продукт, без да обърнат внимание на това, по-какъв начин един продукт може да бъде подобрен. Разбира се, клинтът същевременно обръща внимание на неща, които не му допадат, примерно формата на опаковката, цвета на даден продукт. Например, ако една майка иска да купи колело на сина си и  ако забележе, че то няма звънец, ще сигнализира претенциите си към производителя или просто избере друга марка.

Сред потребителите са налице обаче и клиенти, които търсят иновацията и виждат, как един продукт може да бъде радикално трансформиран в нещо ново. Такива клиенти обиконовенно развиват идеи, които с години предшестват реалната поява на продукта на пазара. Типична тяхна характеристика е, че те отлично познават характеристиките на продукта и търсят решения, които значието (радикално) променят неговите качества. Говорим за Lead User Analysis.

За това ключов е моментът даден производител да разпознае тези клиенти сред потребителската си аудитория и да ги интегира в процеса на развитие на новия продукт.  Това не е лесно, тъй като на първо време, подобно клиенти трябва да бъдат открити.

За тази цел, фирмата трябва да разпознае какви са бъдещите трендове в бранша и сред клиентите. Да изведе от този тренд качества, които потенциално носи ,така наречния, водещ потребител. Тези качества трябва да се допълнят с други черти от потребителския контекст на клиента.

Например, трендът в ИТ за 2008 година беше Green IT.  Тоест  ако Dell реши да търи водещ потребител. То евентуално този клиент е ит специалист, обича екологичния начин на живот, пише често във форми за новите си идеи и споделя неудовлетвореността си примерно от това, че мониторът, самит компютър и клавиатурата са отделни единици, за чиито производство се използват прекалено големи количеста вредни материали. Изразената неудовлетворенoст обаче не е достатъчна, нужно е клиентът  да развива решение на проблема си  (примерно интегриран тач скрий монитор). Тези решения предоставят търсената удовлетвореност. Една от основните харакеристики на водещите потребители.

Предлагам видео показващо Lead User in Action.





Тагове:   маркетинг,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 2009887
Постинги: 242
Коментари: 595
Гласове: 1427
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031