Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.01.2010 16:49 - Сезонът на кивитата...Маркетинг в действие.
Автор: gatekeeper Категория: Бизнес   
Прочетен: 1253 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 30.06.2010 14:51


Един от най-витаминозните плодове е кивито и по съдържание на витамин Ц е дори и пред киселите лимони. Но не здравословния аспект на този плод е обект на рaзмисли, а това как този продукт се продава в един дискаунтър, с каква ценова политика и оформление намясто.
image

Няма значение къде съм направил тази снимка, но както се вижда по начина на представяне на продуктите на заден фон, явно се касае за немски дискаунтър ( в Алди изглежда по- ужасяващо)

Разбира се, след като искаш да комуникраш консистентно и перманентно образа на търговец с качествена стока на ниска цена е необходимо и магазинът ти да изглежда по този начин (стоки на палети, без музика, без излишни окраси...по тази тема може да прочетете постинга ми ...За нуждата от атлитични умения в супермаркета). За тези, които мислят за маркетинговия микс, това е Place.

Обратно към кивитата. На табелката става ясно, че се касае за продукт първа категория, с произход от Италия, чиято цена е намалена с над 50 процента. В интерес на иситината, малък недостатък в това представяне на цената е,  че липвса процентово изражение на намалението. Изследвания показват, че клиентите очаквът ценовите отстъпки да бъдат сигнализирани с знак за процент.

Така или инак, това намаление обаче е нереално и донякъде подвеждащо за клиента. Защо?

Не съм предоставил снимка на кивито, но то е значително по-малко по размер, по/ твърдо и некачествено от кивито продавано на старата цена от 17 цента. Определено, посоченият за клас ПЪРВИ, не отговаря на очакванията на клиента за първокласен продукт.

Имам пълното разбиране, че супермаркетът иска да продаде новата си доставка с ценово намаление, едва ли не като отстъпка за еквивалентен по качество продукт. Но както и преди съм казвал, клентът не е глупав и озъзнава, че намалената цена е за сметка на качество. На това място, бих препоръчъл, елиминиране на жълтия надпис. Супермаркетът би следвало да остави клиентът да сравни продукта с вътрешната си референтна цена (от минала покупка, друг магазин или така нататък).

Всъщност кивитата не бяха пипвани, кутиите бяха пълни, едва ли не, никои не искаше да закупи от тях.

Имам разбиране и за това, че в Германия има огромна ценова война между големите вериги, но това не бива да намира отражение върху качеството на стоката.

Контрол на качеството и стандат за плодовете, съчетан с правилна визуализация би помогнал много повече.

Това е маркетингът на практика. Преследванта от конкретния супермаркет ценова политика е High Low Price.

 



Тагове:   цена,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ledzeppelin - ..
20.01.2010 16:50
Кво?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 2012988
Постинги: 242
Коментари: 595
Гласове: 1427
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930