Прочетен: 2040 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 09.01.2011 10:41
Да Макдонъдс или Бъргът Кинг...има ли значение, коя верига е на прицел. Така или инак всеки от нас ги е посещавал, защото тази храна на конвейр ни се струва вкусна.
Къде е моралът и етичния принцип? Един хамбургер, макар и две хапки, съдържа 300 калории. Едно цяло меню покрива потребностите на организма от 2000 калории на ден.
Попаднах на детско списание, издавано от Макдонълдс. Редом с интересните приказки и игри за деца, на всяка дясна страница от списанието имаше реклама. Но не това е лошо, неетично беше според мен, че веригата рекламираше безплатна регистрация на цяла страница, но за какво..... Регистрационната бланка беше за малки деца, които могат да се присъединят към "детския клуб на веригата".
В замяна на това, цялото семейство получава талони за покупка с намаление и много изненади. На заден фон е представено дете, което си облизва пръстите, ядейки един хамбургер.
Разбирам идеята за управление на връзките с клиентите. Генерационния принцип е една от целите му, тоест така да задържиш клиента, че той и цялото му семейство да свикнат да потребяват даден продукт..от поколения през поколение.
Но тук се касае за деца. Наднорменото тегло е едно от най-опасните заболявания тормозещо света. Този " детски клуб " би следвало да поема отговорност спрямо потенциалните проблеми сред подрастващи деца.
От Макдоналдс знаят:
А) когато човек е със семейство и приятели в ресторант, търговска верига или т.н., лицето завишава консумацията си. Прекрасен ден за продажби
Б) Родителите обещаят ли нещо не детето си, държат в повечето пъти на думата си. Тоест детето, ако поиска и най-голямото меню,ще го получи.
В) Децата се социализират на ранна възраст, учат до голяма степен от поведенческите модели на родителите. Ако те свикнат да посещават Макдоналдс с родителите си, то това е възможно и след години да е част от живота им.
......
За мен неетично, неморално или какво и да е било друго да храни една дете s junk food. Такъв клуб има смисъл за развитие на качествата на децата, а не за вменяване на погрешни хранителни навици.
Радвам се, че подадените формуляри в кутията се брояха на пръсти. Но това не е България, а Германия. Дано българските майки не се подават на побни "клубни" апели.
Авторски материал: www.marketing-collge.com
Това не е реклама, моля след прочитането на тази статия, не обмисляите новото ходене до Мак. Никой не ми е платил за това:)
30.01.2010 17:11
27.07.2010 13:10