Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.02.2010 05:10 - Ниска топка в краката...пазете се!
Автор: gatekeeper Категория: Бизнес   
Прочетен: 1798 Коментари: 1 Гласове:
1

Последна промяна: 07.02.2010 05:14


Това е техника за продажби, при която продавачът се цели да обвърже клиента чрез ниска цена, създавайки анагажимент към офертата си. Предложената ниска цена е атрактивна за клиента, а ангажиментът (commitment) се "удостоверява" чрез ръкостискане, пописване на документ, пращане на писмо за съгласие. Решението за покупа е на собствена воля на клиента. Клиентът в последствие е информиран обаче, че не може да придобие продукта на тази цена или при тези условия. Дори и лицето да се оплаче, обикновонно то се съгласява на по-високата цента, тъй като не иска да бъде жерта на когнитивен дисонанс и желае да е последователен в ангажимента си.(coggnitive dissonance)

И тъй като обичам да търся примери, предлагам следния разказ по действителен случай. А него, томболата е атрактивната цена, пращането на писмо-отговор на свободна воля е поемането на ангажимент, а по-лошите условия накрая - купуваш книги и не печелиш нищо. Не бива да бъдем алчни.

„Рийдърс Дайджест” ПЪЛНИ МОШЕННИЦИ image image
Оценка на читателите:imageimageimageimageimage / 71
Слаба статияОтлична статия 
ФИРМИ ИЗМАМНИЦИ
Написано от Пламен   
Четвъртък, 06 Ноември 2008 18:51
Постоянно пълнят кутиите на хората с разни предложения ,оферти и обещания за някакви томболи и награди.Но досега никои нищо не е спечелил от тях! Ето случка от миналата година,а през тази жсичко се повтаря. По празниците ми се наложи да успокоявам една възрастна жена от нашата къща, която беше губила душевното си равновесие заради томболата на „Рийдърс Дайджест”. Бях вече позабравила тази случка, когато днес сутринта около пощенските кутии отново се появиха познатите от две години жълти пликове на издателството. Миналата година жената редовно отваряла и отговаряла на подобни писма. В резултат я заливали все по-често с нови и нови предложения за купуване на книги, дискове и прочие. Останала с убеждението, че понеже купува продуктите на издателството, има шанс да спечели награда. Към тази мисъл я навело наблюдението над останалите пощенски кутии. В първите месеци и други хора получавали подобни пратки, накрая останала само тя. Най-редовната. Около 300 лв. похарчила за луксозни издания. Попълвала безкрайни формуляри с печеливши номера на билети. И към края на годината се започнало: „Уважаема госпожо ..., За нас е изключително удоволствие да засвидетелстваме нашето дълбоко уважение към най-отбраните ни клиенти като Вас!...” „Уважаема госпожо .., Печелившият номер за Регионалната награда на стойност 1500 лв. е изпратен на жител на Вашия регион!... Вие единствени в София сте получили номер ......, който може да е печелившият!... Изтъркайте златното покритие върху Вашия Сертификат за привилегии и проверете дали отдолу е отпечатан номер... Ако двата номера съвпадат, на 21 декември 2007 г. ще бъде издаден чек за 1500 лв. на името на .....” (нейното) Любопитно, двата номера съвпаднали и жената решила, че печалбата й е в кърпа вързана. Побързала да изпрати в срок и поредния отговор. Дошло и поредното съобщение, в което пишело, че в следващите няколко дни ще получи специалния сертификат за участие. Трябвало дори да отбележи дали й е необходима нощувка за тържеството на 21 декември и с колко души ще пристигне там. След това започнало дългото чакане. Нейният сертификат не дошъл. Всеки ден проверявала пощенската си кутия, оглеждала и стълбищната площадка, където много често се подхвърлят пощенски пратки. „6 номера за участие са издадени на Ваше име и Вие сте включени в официалния списък. Пазете тази карта до пристигане на официалните Ви документи.” Официалните документи не стигнали до нея! Но получила цветна снимка на директора на томболата Теодор Цеков с автограф!!! Получила и поздравления от шоумена Ники Кънчев с пожелания да се срещнат на церемонията по награждаването. Епистоларният флирт спрял дотук. Свещената дата 21 декември отминала, отминали Бъдни вечер и Коледа, а жената си развалила съня от напрежение. Тогава и се заприказвахме, тя оглеждаше пак стъпалата около пощенските кутии и докато се поздравявахме с Христовото Рождество, сподели болката си. Пазеше у дома си цялата кореспонденция и когато зачетох тамошните послания, разбрах колко е лесно да подведеш един добронамерен и наивен човек. Бях много изненадана точно тя да се излъже така. Интелигентна, с голямо семейство и много ангажименти около деца и внуци, тази жена в късните години на своя живот се беше поддала на изкушението да разчита на късмета си. Беше купила ненужни вещи само и само да продължи участието си в томболата. Питам се колко ли хора като нея са пазарували луксозни книги на изключително високи цени с тайната надежда да си възвърнат харчовете. Вероятно не са малко и сигурно „Рийдърс Дайджест” добре печели от този бизнес, щом тази година започва третата си поредна томбола. Вече и в интернет. Надявам се моите съседи да проявят малко габровска спестовност и андрешковска хитрост, за да няма в навечерието на следващото Рождество още някоя смутена душа.


http://www.bgizmama.com/companies-and-organizations/companies-fraudsters/137-3


Благодаря за вниманието:)
 




Гласувай:
1



1. dorichela - И аз получавах такива писма! Спе...
07.02.2010 05:15
И аз получавах такива писма! Спечелете 90000 лева, автомобил, дъра-бъра...само като изпратите писмо до еди кога си... Да бе, тя баба ти ей така изпратила едно писмо и спечелила 90 бона...
Всички тия неща са пълна измама....Дано хората млако се осъзнаят и спрат да им вярват!
Жал ми е за възрастните хора, които дават и последните си пари, с надеждата, че ще спечелят...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 2009885
Постинги: 242
Коментари: 595
Гласове: 1427
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031