Постинг
23.06.2010 23:36 -
XXL Промоции в търговските вериги
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 3979 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 29.12.2010 15:53
Прочетен: 3979 Коментари: 0 Гласове:
0
Последна промяна: 29.12.2010 15:53
Лидл е стартиръл временна кампания за стимулиране на продажбите ХХL.
Искам да споделя мнението си относно ценови промоци в комбинация с други инструменти за стимулиране на продажбите, а именно промоционалната игра.
Лидл е стартирал няколко седмична кампания за стимулиране на продажбите чрез ценови промоции, ценови, тъй като цената на грама от дадена единица продукт е свалена като средна аритметична стойност.
Кампанията е придружена от съотвените брошури и рекламни постери в магазините, което е не истинска ценови механизъм за стимулиране на продажбите, тъй като те (материалите) промотират ценова промоция, т.е. я подкрепят в комуникационен аспект.
Какви са някои от минусите за клиента.
Повече място за съхранение на продуктите ( 20 топечата тоалетна хартия в пакет е колкото малак шкаф) Stock keeping
Намалена ценова прозрачност. За разлика от чисто ценовата промоция няма референта цена за сравнение. Нищо чудно цената да е увеличена успоредно с грамажите. Малко са тези, които помнят цените на купуваните продукти.
Промоцията като ориентър заместваща рeaлната потребност. Без да се замисли клиента на базата на опростеното правило (Промоция - Значи купувам), клиентът придубива продукти, от които няма потребност. Една жена близо 5 минути се чудеше да вземе ли тези 20 топчета и има защо.
Плюсове:
Намалената цена за закупуване на повече единици от даден продукт.
Комбинацията с промоционална игра, предполага, че между двата типа промоции има интерактивен ефект, тоест взаймно засилват влиянието си върху продажбите.
Промоционалната игра е свързана с попълването на кръстословица от 2 страници, в с множество въпроси. "Случайно" сред тези въпроси има и въпроси свързани с Лидл
Например:Lidl-Marke fьr leichten Genuss в превод Марка на Лидл за сладко удоволствие?
И други пример:
Wein- Marke von Lidl Gewьrz-Marke von Lidl Kaffe-Marke von Lidl Lidl Marke fьr Zahnpflege Eis Marke von Lidl
Какво виждате и вез да знаете немски? Марка и Лидл, и това се повтаря често. Това е скрита форма на пазарно изследване или (и) успоредно с това ЛИДЛ иска да увеличи така наречния brand awarness (вниманието към марката).
На следващо място чрез писането (попълването на върпросника) и изпращането му към посочен адрес възниква обвързаност на клиента към търговската верига, защото той влага усилия чрез действията си. Не на последно място, клиентът очаква и да спечели.
Явно, промоционалната игра преследва имиджови цели и насочване на вниманието на клиента към търговските марки (private labels) на Лидл. По този начин компанията сама конкурира по един елегантен и скрит начин марковите продукти (например Колгейт като паста за зъби). Разбира се, немислимо е, Лидл да навлязат в директен рекламен сблъсък с маркови продукти, които се продават на техните рафтове. Това е конлфикт на интересите с производителите.
С този пример, наблюдаваме тенденцията през последните години, търговските вериги да наблягат на собствени марки в асортимента си. Процентовият марж е значително по голям от този на марковите продукти.
Материал на: www.marketing-college.com
Искам да споделя мнението си относно ценови промоци в комбинация с други инструменти за стимулиране на продажбите, а именно промоционалната игра.
Лидл е стартирал няколко седмична кампания за стимулиране на продажбите чрез ценови промоции, ценови, тъй като цената на грама от дадена единица продукт е свалена като средна аритметична стойност.
Кампанията е придружена от съотвените брошури и рекламни постери в магазините, което е не истинска ценови механизъм за стимулиране на продажбите, тъй като те (материалите) промотират ценова промоция, т.е. я подкрепят в комуникационен аспект.
Какви са някои от минусите за клиента.
Повече място за съхранение на продуктите ( 20 топечата тоалетна хартия в пакет е колкото малак шкаф) Stock keeping
Намалена ценова прозрачност. За разлика от чисто ценовата промоция няма референта цена за сравнение. Нищо чудно цената да е увеличена успоредно с грамажите. Малко са тези, които помнят цените на купуваните продукти.
Промоцията като ориентър заместваща рeaлната потребност. Без да се замисли клиента на базата на опростеното правило (Промоция - Значи купувам), клиентът придубива продукти, от които няма потребност. Една жена близо 5 минути се чудеше да вземе ли тези 20 топчета и има защо.
Плюсове:
Намалената цена за закупуване на повече единици от даден продукт.
Комбинацията с промоционална игра, предполага, че между двата типа промоции има интерактивен ефект, тоест взаймно засилват влиянието си върху продажбите.
Промоционалната игра е свързана с попълването на кръстословица от 2 страници, в с множество въпроси. "Случайно" сред тези въпроси има и въпроси свързани с Лидл
Например:Lidl-Marke fьr leichten Genuss в превод Марка на Лидл за сладко удоволствие?
И други пример:
Wein- Marke von Lidl Gewьrz-Marke von Lidl Kaffe-Marke von Lidl Lidl Marke fьr Zahnpflege Eis Marke von Lidl
Какво виждате и вез да знаете немски? Марка и Лидл, и това се повтаря често. Това е скрита форма на пазарно изследване или (и) успоредно с това ЛИДЛ иска да увеличи така наречния brand awarness (вниманието към марката).
На следващо място чрез писането (попълването на върпросника) и изпращането му към посочен адрес възниква обвързаност на клиента към търговската верига, защото той влага усилия чрез действията си. Не на последно място, клиентът очаква и да спечели.
Явно, промоционалната игра преследва имиджови цели и насочване на вниманието на клиента към търговските марки (private labels) на Лидл. По този начин компанията сама конкурира по един елегантен и скрит начин марковите продукти (например Колгейт като паста за зъби). Разбира се, немислимо е, Лидл да навлязат в директен рекламен сблъсък с маркови продукти, които се продават на техните рафтове. Това е конлфикт на интересите с производителите.
С този пример, наблюдаваме тенденцията през последните години, търговските вериги да наблягат на собствени марки в асортимента си. Процентовият марж е значително по голям от този на марковите продукти.
Материал на: www.marketing-college.com
Няма коментари