Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.07.2010 14:36 - За новите пазари - Вино в алуминиева кутийка
Автор: gatekeeper Категория: Бизнес   
Прочетен: 7689 Коментари: 7 Гласове:
5

Последна промяна: 08.01.2011 12:48

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 
 В процеса на създаването и въвеждането на нов продукт на пазара, първата и основна стъпка е тази на концепцията на продукта. В рамките на нея, освен че се разработва новия продукт, обмисля нов бранд или пренася вече съществуващ, на преден план идва и проектиранете на опакова и дизайн. 

Виното не е това, което беше. Нов тренд в индустрията е не бутилиране, а неговото консервиране. Опаковката е алуминиева кутийка. А новата таргетирана група - младите хора, обичащи социалния живот, забавления и партита, обичащи предизвикателства и разграничаващи се от традиционните любители на вино. Говори се за особено за поколенията Y и Z, които са израстнали в медийна среда, ерата на интернета, с предпочитание към всичко дигитално, един ден може би и дигитални родители.

Това е нова ниша за винопроизводителите. Виното в кен, е добре прието сред младите хора, тъй като е лесно за самообслужване, шикозно, достъпно и удобно. Виното в кен е нещо ново, модерно, нещо, което съответсвва на начина им на живот и младите могат да използват като символ на имиджа, които искат да създадат.

image
image

Не е случайно, че се говори и за генерационен спор между поколенията преди 80-те и поколениe Y,  тъй като последните категоризират родителите си и по-възрастни от тях като хора с ограничени, стари разбирания. Виното в кен, е начин да се разграничат от тях. Налице са две групи - Ние и Те.

От гледна точка на алуминиевата опаковка, производителите виждат множество плусове я нея. Централното предимство - алуминият може да бъде на 100 процента преработен и наново използван в производствения цикъл.

Традиционните критици на виното в кен обаче застават с аргументи против него. Виното не може да диша, да старее, да запаси вкусовите си качества. Особено големи опасения и негативни нагласи към продукта има сред нации като Франция, Италия, където наливането на вино от бутилка или бъчва, неговата дегустация и съпътстащите коментари са изкуство за пиене на вино.

Така или инак, производителите се стремят към масовост на консумацията и към бързи обороти в потреблението, които да генерират печалби.

С други думи, ако български производител реши за изнася вино за Япония, то нека мине всяка една от фазите в развитието на нов продукт (концепция, оценка на разходите, първи проби, въвеждане на пазара),  и преди всичко, избере подходящ сорт вино, подходяща марка, способна да се интернационализира, и опаковка - кен, която автоматично таргетира младите хора като целева група.
image




Гласувай:
5


Вълнообразно


1. pumona - интересно предложение
15.07.2010 17:48
ще пошушна на един винопроизводител, а той на някой друг, а другия на останалите, да не говорим за потребителите, които няма да бъдат само от групата на 20-годишните!
:)
цитирай
2. gatekeeper - Сравнително нов подход на пакетиране
15.07.2010 18:18
Предполагам, че някои от тях знаят затова, но на българския пазар не познавам такъв продукт.
цитирай
3. анонимен - премъдрия зрънчес
17.07.2010 12:18
алуминия може да е подходящ за бира,но да сложиш вино в него значи да го окислиш и да получиш вино с металически вкус.естествено производителите биха се справили с този проблем,добавяйки антиоксидантен агент-тоест химикал,но това пак не е решение за любителите на натуралните продукти.от този продукт биха се възползвали предимно псевдомутри и кандидат гъзета.за всички останали си има вино в 750 мл бутилки,така както се прави от 1000 години и още толкова занапред.
цитирай
4. svilen75 - Какво става, пич, не ти хареса ко...
17.07.2010 16:57
Какво става, пич, не ти хареса коментара ми ли, че го изтри? Нормално да не ти хареса, истината боли. Но и да триеш, и да не триеш кометарите, които не ти са изгодни си оставаш все така слаб маркетолог.
цитирай
5. анонимен - Като за овцете които обикалят мо...
18.07.2010 02:57
Като за овцете които обикалят моловете, става :))) Само плебей би пил вино от алуминиева кутийка :))) смея се :))))
цитирай
6. eien - Вносът за Япония? - Най, най-малкият проблем е опаковката.
18.07.2010 11:48
Най-голямо количество вино се е изнасяло преди 1989 г. ...в цистерни!И се е опаковало в Япония. Японците са отворени и за такъв внос.
Проблемът е ДРУГ!
цитирай
7. slunceto - Ако имам избор, а май имам
20.07.2010 23:44
Ако имам избор, а става ли въпрос за вино и пиенето му, определено имам, НИКОГА не бих пила от алуминиема кутия...
Баси, къде е кефът от пиенето от чаша със столче :)))
Не, не и не! Виното има определена символика и с тези алуминиеви неща се губи именно тя!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 2013751
Постинги: 242
Коментари: 595
Гласове: 1427
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930