Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.08.2010 12:53 - Защо Харли? Защо в Дъглас?
Автор: gatekeeper Категория: Бизнес   
Прочетен: 1945 Коментари: 0 Гласове:
5

Последна промяна: 12.08.2010 14:27


 Харли има имиджа на марката със свободен дух, асоциации на бунт и непокорен нрав. Филми като Easy Rider помогнаха на марка да се възстанови и подкрепиха имиджа на компанията през 80-те и 90-те години. Тогава забогатялото следвоенно поколение се стекоха към марката на тълпи, надявайки се да разпали отново страсти на тяхната младост. Да, емоционалният свят свързан със стереотипа на мъжа-бунтар, пиещ бира и често извън рамките на закона е имиджа, който правеше марката така желана. Тя го обещаваше и чрез продуктите си все още предлага този опит.   Един от основните активи на марката е нейният клуб - Собственици на Харли.  С над 660 хиляди членове, това е най-големият мотоциклетен, спонсориран клуб в света. Това дава на Харли невероятния шанс за продажбите на бъдещите поколения. Бивш директор Корпоративна комуникация в Халри Д. казва: "Много от тези членове са синове и дъщери, които ще наследят страстa към Harley. Други съседи и роднини, които ги виждат на техните Harleys, се стремят да бъдат като тях. Това е наистина един масов мрежа от стотици хиляди "фанатици" и това популяризира марката. Не твърде много продукти, да не говорим за мотоциклетите, могат да твърдят, че имат подобно предимство."

Както виждаме генереационния принцип във автомобилната индустрия е заложен и тук. Като основно предизвикателство за компанията остава как да се нагоди имиджа си на интернет поколение, поколоне Y, където бунтарския дух трябва да бъде ревитализиран с нова сила. 

Харlи отвори врати и в Кьолн под слогана "Rock "N" Rhein".  Силната марка се нуждае и от силни партньори. Затова ще посветя оставащите редовe на алинса от марки, като обобщаващ израз за партньорство между две чужди марки. Това партньорство може да варира между най-слабата си форма, каквaто е ко-промоция (препоръка на Мтел за закупване на даден автомобил) и най-силната ко-брандинг, където двете марки брандират общ продукт (Mc Flurry и Киткат). Разбура се последната форма изисква доверие, отвърдени и добре познати продукти, за да може и двете марки да спечелят от това.

Халри отваря представителсто, магазин и сервиз в Кьолн, като за да  насочи вниманието си към този факт, в централната гара на града е експонирал един от моторите си в магазин за козметика на Douglas. Това е пример за ко-промоция, тъй като от една страна, Харли оповестява своето присъствие в града, показвайки свой мотор (придружен от подходящата принт медиа - информативна брошура) на най-централното място в един град - гарата. А от друга, Douglas печели вниманието на посетители и чрез представянето на Харли парфюми до самия мотор, повишавайки така и вниманието към цялата категория мъжки парфюми. Разбира се, Doulgas няма да продават моторите в самия магазин, но чуството да докоснеш Харли наживо в магазин за козметика остава уникално. 

Централен въпрос остава, дали тези купуващи Харли парфма в Douglas ще отидат и на място да посетят представителството, а и колко о тях ще закупят мотор. Хубавотo е, че и дори да нямаме 25 000 долара за мотор, то поне може да закупим нещо за спомен - кожено яке или чанта по вкус.

imageimage


Тагове:   мотор,


Гласувай:
5


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 2012829
Постинги: 242
Коментари: 595
Гласове: 1427
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930