Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.08.2010 14:15 - До 5 години всички ще се са дигитални
Автор: gatekeeper Категория: Бизнес   
Прочетен: 4637 Коментари: 8 Гласове:
6

Последна промяна: 12.08.2010 14:06

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Последните няколко години наблюдаваме тенденцията, вериги супермаркети и хипермаркети, модни аутлети, категория килър магазни, а може би и след време мини маркети да оборудват магазините си с плазми и тв монитори, с които допълнително да отвличат вниманието на клиента.

За да се систематизира функцията на една плазмен екран в  рамките на един аутлет, трябва да се започне с това, че според мащаба на магазина подобен медиум на информация играе различна роля.

- За един хипермаркет с площ от примерно над 5000 кв.м и богат асортимент, информация описваща отделните отдели и категория продукти с позицията им може да бъде визуализирана на екрани.

- В един по-малък супермаркет, спотове излъчвани на плазмените екрани имат по-скоро покрепяща функция към реклама по телевизия или друг тип рекламни канали. Касае се за он шелф реклама (реклама на търговските рафтове в магазина)

- Монитори и тач скрийн за забавление. В големите шопинг центрове или магазини, където отдавна се говори за one-stop шопинг (пазаруване на всичко от едно място), подобни места предлага забавление чрез игри, интерактивни видео-спотове.

 

Разбира се, описаните функции - рекламна, информативна, за забавление могат да бъдат и съчетани и предлагани в едно. Примери могат да бъдат открити повсеместно . В Пийк енд Клопебург, Метро, Плюс, Реве и т.н. Тенденцията е всеобхватна, с възможност за навлизане и сред хард дискаунтърите (магазин с ниски цени и собствени марки продукти), където обаче трябва да има предвид как складовото представяне на стока в големи пакети може да бъде съчетано с плазмени екрани.

 

Нека дам и един пример: Реве като среден клас супермаркети в категория качество-цена

 

Обикновенно отдел "Плодове и зеленчуци" e в самото начало на един супермаркет. В конкретния Реве магазин, екзотични плодове посрещат клиента фронтално при навлизане в самата търговска площ. Над тях на сламени бали е представена плушена маймунка, която държи диня в ръцете си. Разбира се, плодовете са представени под ъгъл за директен визуален контакт, лице в лице, с клиента, подредени прилежно, като не цените (както в хард дискаунтърите) ти се набиват в очите, а начина на представяне на стоката.

 

И над тази хубава картина е разположен, широк плазмен екран, който показва тучни поляни, изгрев на слънце, пейзажи от екзотични места. При това, тук не е е запазена формата на рекламата, а експозицията е много по-дълга и осезателна.

 

Интегрирана маркетингова комуникация - екрана с красиви пейзажи е един от елементите на пъзела. Още преди влизането в самия магазин клиентът е посрещнат от подходящи съобщения, които активират в него очаквания, тези очаквания се засилват и при влизането в магазина, където е визуалаизирано на табло какво магазинът обещава на посетителя. Даже самите врати, облепени в различни слогани, не дават мира на клиента.

 

И така, относно ритейл маркетинга ще бъдем свидетели на все повече екрани пръснати из магазина ни. Не само това, моментът, в който ще имаме супермаркети като вендинг машини (като автоматите за напитки)не е далеч. На дигитален монитор ще избираме какво искаме, а красива дама или роботизиран изход ще ни дава това, което сме поръчали.

 

В България, може и да изчакаме малко по-дълго, за това пък кварталните ни магазинчета още може да ни радват с чара си.

 


imageimage


Тагове:   метро,


Гласувай:
6



1. анонимен - sfsdf
09.08.2010 18:57
Този текст все едно е преведен с google translate :)
цитирай
2. gatekeeper - Е не е:)
09.08.2010 19:05
Много от английските изрази нямат превод на български.
цитирай
3. анонимен - Не то има ами ти се опитваш да си пр...
09.08.2010 21:16
Не то има ами ти се опитваш да си предадеш тежест но нямаш представа колко смешно е всичко.

Плус = Плюс
тач скрийн - екран със сензорен дисплей
one-stop шопинг -апффф :)
хард дискаунтърите - това е най-смешно.

Вземи си оправи текста, че сигурно маса хора са умрели от смях.
цитирай
4. gatekeeper - Големи умници
10.08.2010 02:20
рагледайте малко в интернет и ще видите, че названия, за които няма подходящ превод се използват директно. Хард дискаунтър например.
цитирай
5. bayhuy - Ами така е, няма точен български ...
12.08.2010 12:53
Ами така е, няма точен български превод. То е като "хард порно" - няма точен превод, ама всички знаем за какво става дума, пък е с течение на времето се налага в речта (и в леглото).
Иначе, може и да го наречеш "магазин с ментета", и пак няма да сбъркаш - тия собствени марки кисело мляко за 9 ст., как да ги наречеш?
"Преоценени стоки" също не звучи търговски, навява асоциации за вкиснато и плесенясало.
Иначе "one-stop шопинг" има добър превод на български, покрай все неслучващата се административна реформа на мода е "обслужването на едно гише", значи "пазаруване на едно гише" също е опция.
Само дето в крайна сметка се губи очарованието от пазаруването, обикалянето, сравняването и т.н.
цитирай
6. анонимен - PR
12.08.2010 13:40
Известна доза истинност, представена на широката публика по неподходящ начин....
цитирай
7. анонимен - Bez dumi
12.08.2010 15:13
Abe tova e modno chave, koeto hodi v Mall-a i mnogo gi razbira. Pone zaglavieto da beshe kato zaglavie. Zavaliata ne moje da pishe na balgarski daje. A ot tova, koeto e napisal nishto ne razbrah. Da ne govorim, che e palno s gluposti v tozi tekst.
A az niamam kirilizator, za tova shte me izvinite za shliokavicata
цитирай
8. анонимен - Bez dumi
13.08.2010 00:27
A komentatorite s kakvo mojete da se pohvalite?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 2013716
Постинги: 242
Коментари: 595
Гласове: 1427
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930