Прочетен: 4637 Коментари: 8 Гласове:
Последна промяна: 12.08.2010 14:06
Последните няколко години наблюдаваме тенденцията, вериги супермаркети и хипермаркети, модни аутлети, категория килър магазни, а може би и след време мини маркети да оборудват магазините си с плазми и тв монитори, с които допълнително да отвличат вниманието на клиента.
За да се систематизира функцията на една плазмен екран в рамките на един аутлет, трябва да се започне с това, че според мащаба на магазина подобен медиум на информация играе различна роля.
- За един хипермаркет с площ от примерно над 5000 кв.м и богат асортимент, информация описваща отделните отдели и категория продукти с позицията им може да бъде визуализирана на екрани.
- В един по-малък супермаркет, спотове излъчвани на плазмените екрани имат по-скоро покрепяща функция към реклама по телевизия или друг тип рекламни канали. Касае се за он шелф реклама (реклама на търговските рафтове в магазина)
- Монитори и тач скрийн за забавление. В големите шопинг центрове или магазини, където отдавна се говори за one-stop шопинг (пазаруване на всичко от едно място), подобни места предлага забавление чрез игри, интерактивни видео-спотове.
Разбира се, описаните функции - рекламна, информативна, за забавление могат да бъдат и съчетани и предлагани в едно. Примери могат да бъдат открити повсеместно . В Пийк енд Клопебург, Метро, Плюс, Реве и т.н. Тенденцията е всеобхватна, с възможност за навлизане и сред хард дискаунтърите (магазин с ниски цени и собствени марки продукти), където обаче трябва да има предвид как складовото представяне на стока в големи пакети може да бъде съчетано с плазмени екрани.
Нека дам и един пример: Реве като среден клас супермаркети в категория качество-цена
Обикновенно отдел "Плодове и зеленчуци" e в самото начало на един супермаркет. В конкретния Реве магазин, екзотични плодове посрещат клиента фронтално при навлизане в самата търговска площ. Над тях на сламени бали е представена плушена маймунка, която държи диня в ръцете си. Разбира се, плодовете са представени под ъгъл за директен визуален контакт, лице в лице, с клиента, подредени прилежно, като не цените (както в хард дискаунтърите) ти се набиват в очите, а начина на представяне на стоката.
И над тази хубава картина е разположен, широк плазмен екран, който показва тучни поляни, изгрев на слънце, пейзажи от екзотични места. При това, тук не е е запазена формата на рекламата, а експозицията е много по-дълга и осезателна.
Интегрирана маркетингова комуникация - екрана с красиви пейзажи е един от елементите на пъзела. Още преди влизането в самия магазин клиентът е посрещнат от подходящи съобщения, които активират в него очаквания, тези очаквания се засилват и при влизането в магазина, където е визуалаизирано на табло какво магазинът обещава на посетителя. Даже самите врати, облепени в различни слогани, не дават мира на клиента.
И така, относно ритейл маркетинга ще бъдем свидетели на все повече екрани пръснати из магазина ни. Не само това, моментът, в който ще имаме супермаркети като вендинг машини (като автоматите за напитки)не е далеч. На дигитален монитор ще избираме какво искаме, а красива дама или роботизиран изход ще ни дава това, което сме поръчали.
В България, може и да изчакаме малко по-дълго, за това пък кварталните ни магазинчета още може да ни радват с чара си.
09.08.2010 18:57
09.08.2010 21:16
Плус = Плюс
тач скрийн - екран със сензорен дисплей
one-stop шопинг -апффф :)
хард дискаунтърите - това е най-смешно.
Вземи си оправи текста, че сигурно маса хора са умрели от смях.
Иначе, може и да го наречеш "магазин с ментета", и пак няма да сбъркаш - тия собствени марки кисело мляко за 9 ст., как да ги наречеш?
"Преоценени стоки" също не звучи търговски, навява асоциации за вкиснато и плесенясало.
Иначе "one-stop шопинг" има добър превод на български, покрай все неслучващата се административна реформа на мода е "обслужването на едно гише", значи "пазаруване на едно гише" също е опция.
Само дето в крайна сметка се губи очарованието от пазаруването, обикалянето, сравняването и т.н.
12.08.2010 13:40
12.08.2010 15:13
A az niamam kirilizator, za tova shte me izvinite za shliokavicata
13.08.2010 00:27