Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.09.2010 17:31 - Приложимост на научните резултати от изследвания в популярни журнали за маркетинг
Автор: gatekeeper Категория: Бизнес   
Прочетен: 1680 Коментари: 0 Гласове:
5

Последна промяна: 19.10.2010 04:04



 В рамките на няколко седмици, бях публикувал в известна група за маркетинг специалисти в България, два въпроса свързани с приложимостта на научните резултати от изследвания в известни маркетинг журнали. Тук накратко ще споделя личните си наблюдения и няколко възможни коментара.

На това място представям и самите въпроси.


Доколко в практика си използвате подобен род научни заключения и препоръки? *The majority of best ranked university invest heaviliy in Research. Journals such as Journal of Retailing, Journal of Consumer Research, Journal of Advertising propose marketplace implications and tips how to deal with emerging marketing issues.


  1 2 3 4 5 6 7  
много рядко (никога) много често
 
Четейки това допитване, бихте ли добавили посочените списания като източник, от които да черпите знания? *
  •  Да
  •  Не
  •  Колебая се

На посочените въпроси отговориха 13 човека. Разбира се, броят не е задоволителен, за да се правят големи заключения, но въпреки това дава повод за размисъл. 

На първия въпрос, само трима, човека са отговорили, че използват познанието от журналите много често. Средната стойност  от всички отговори  е малко над 4, което съответства на златната среда, тоест от време на време.

На втория въпрос, 9 човека са посочили, че на база това допитване ще добавят научните журнали като източник на познание. Останалите се колебаят. С това се засвидетелства повишане на интереса към маркетинг журналите за лицата попълнили анкетата.

Ето и една от реакциите спрямо допитването.

Станко Йорданов коментира " Истината е че бизнес моделът на научните издания не е да се спечели голяма аудитория. Те се пишат за авторите - научните работници, които публикуват трудовете си, за да "трупат точки" за своята научна кариера. Това е основният им клиент. При научните списания има и термин "цитируемост". Ако трудовете ти са публикувани в журнали с висока степен на цитируемост, това е изключително добре за научния ти авторитет и признание. 
Ето най-красноречивия пример - списание Nature. Най-популярното научно списание и с най-висока степен на цитируемост. Ако си искаш да публикауваш в него, записваш се на много дълга опашка за чакане и пращаш 100 долара - само за да бъде разгледано от редколегията. Ако бъде одобрено за публикуване, заплащаш 1000 долара. 
Длъжен съм да спомена друг феномен - Harvard Business Review. Обаче, въпреки, че се издава от научна организация (най-добрият бизнес университет в света), и въпреки, че за публикация в него също се чака много, аз го приемам повече за бизнес списание. За разлика от научните, то съдържа много материали писани от хора на бизнеса, а изключително много негови абонати по света имат основен мотив да го четат за да се възползват от бизнес и мениджмънт идеите, които намират в него. Делът на читателите му от научния свят е незначителен спрямо тези от бизнеса. То има многократно по-висока потребителна стойност, отколкото научна. Издава се и лицензионно в други държави - типично за популярните списания - Вие като студент в Германия сигурно знаете немското издание. 
Ако все пак го броим за научно списание, то тогава ДА - ползвал съм много идеи от него. Препоръчвам на всеки, който има време за четене на мениджмънт литература, да се абонира. Абонатите ни - топ мениджъри, маркетингови директори и пр. бяха над 30, което е значимо за чуждо издание. Ако следите списание Мениджър, трябва да сте забелязали, че те имат партньорски отношения с HBR и често публикуват техни топ материали. Него също харесвам "

В същия маркетинг форум по-късно се появи и статията на друг маркетинг специалист - 



Каква бизнес периодика четат българските мениджъри и защо? 

Това засвидетелства повишения интерес към темата.

Ето и моите лични коментари:
До голяма степен съм съгласен с мнението на С. Йорданов. Истината е, че академичните списания са предвидени за ,по-скоро, научна аудитория. Това обаче не изключва тяхната приложимост в практиката. 
- Пред всичко в практиката могат да намират приложение опростени правила или изводи от рода на " Високата цената намалява готовността за плащане:". Това гарантира приложението на опростени изводи, които могат масово да бъдат използвани в по-малките фирми. Факт е, че много маркетинг мениджъри ,примерно, не знаят, какво е регресионен анализ, затова изискването за опростеност е налице. 
- Особенно полезено е тогава това маркетинг познание, когато се базира на голям брой наблюдения.  С други думи резултати могат да се генерализират. 
- Повечесто известни професори имат частни консултантски агенции, в които практикуват това, което са събрали като опит на база на научната си дейност. Аргументът, научното знанието е приложимо в практиката, излиза на дневна светлина.
- В самите научни списания, често срещаме изследвания завърсващи със съвети отправени към маркетинг мениджърите. Това подсказва, че все пак аудиторията  не е ограничена в рамките на научните среди.

Моята лична препоръка е, маркетинг специалистите да не оставят маркетинг журналите настрана. Това знание е доказано в определен контекст и дава добра стартова точка за размисъл.

image

image



Тагове:   маркетинг,   НАУЧНИТЕ,


Гласувай:
5



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 2009917
Постинги: 242
Коментари: 595
Гласове: 1427
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031