Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.09.2010 13:46 - След толкова много цени завършващи на 0.99 , 1.99 , 2.99 в супермаркетите, боравят ли клиентите все още със закръглени цифри в сметките си?
Автор: gatekeeper Категория: Бизнес   
Прочетен: 4750 Коментари: 1 Гласове:
7

Последна промяна: 08.01.2011 12:26

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Направи ми силно впечатление, че в отговора си, много допитани дават цена на познат или по-малко познат продукт завършваща на 0.99.  Лесно е да се досетим, че супермаркетите до такава степен бълват подобни цени, че и самите клиенти са ги запаметили добре и съответно използват като референтна цена, оценявайки даден продукт.

Защо се използват нецели, незакръглени цени? Отговор дава т.н. психологическо ценообразуване, което може да се обособи и като теория:
  • Цени завършващи на 0.99 според нея, се възприемат от клиентите като сигнал за ценово намаление. Въпросът, който възниква, е след толкова много вериги с такива цени, това все още ли е така?
  • Друг аргумент е, че всъщност клиентите не се концентрират върху последните две цифри и ги игнорират. Тоест, ако цената е 9.99 (като 0.99) е написано с малки цифри, клиентите ще възприемат само 9, без да се стараят да закръглят примерно на 10.
  • Подобен аргумент е за т.н. ценови разлики. Ако цената е 1.99, а друга 3, то според тази теория, клиентите възприемат разликата да е по-близко до 2.01, отколко до 1.
Теорията е оспорвана. Но в подкрепа на това ценово оформление е и хипотезата за ценовите прагове. Според нея, кривата на търсене е начупена и по нея съществуват ценови прагове. Изписването на цена с 0.99, предпазва търговеца именно от това, слагайки закръглена цена да слезе на значително по-ниско равнище на търсене. С други думи, ако примерно цената е 9.99 клиентът би купил 5 единици от даден продукт, но при цена 10, той би закупил примерно само 2. Доказано с научни изследвания, тази хипотеза подкрепя цените завършващи на 0.99.

Извършвайки допитване за дипломната си работа, видях обаче, че много немци посочват цени за продукт завършващи на 0.99. Супермаркетите масово използват подобни цени и остава неясно, дали те все още имат същия ефект, при условие, че са очаквани от клиента.

Би било интерестно да се проучи въпроса, дали в подобна среда цените на 0.99 все още са сигнали за ценово намаление. Какви други алтернативни цени, могат да бъдат използвани?

В Wal-mart се използват примерно цени завършващи на 0.98. В други вериги, цени завършващи на 0.05. 

Дошъл ли е краят на цените на 0.99 или в България тепърва предстои техния възход?

За целта е препоръчително за всяка  по-голяма верига да направи собствено проучване. 

image
Авторски материал: www.marketing-college.com



Гласувай:
7



1. lubima - струва ми се, че сега е възхода им. . . ...
19.09.2010 23:04
струва ми се, че сега е възхода им....но все повече хора закръглят към по-голямата цифра.../ 9.99 -10.00/, виждала съм такива цени вече и в квартални магазинчета...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 2013756
Постинги: 242
Коментари: 595
Гласове: 1427
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930