Постинг
16.09.2010 13:46 -
След толкова много цени завършващи на 0.99 , 1.99 , 2.99 в супермаркетите, боравят ли клиентите все още със закръглени цифри в сметките си?
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 4750 Коментари: 1 Гласове:
Последна промяна: 08.01.2011 12:26
Прочетен: 4750 Коментари: 1 Гласове:
7
Последна промяна: 08.01.2011 12:26
Направи ми силно впечатление, че в отговора си, много допитани дават цена на познат или по-малко познат продукт завършваща на 0.99. Лесно е да се досетим, че супермаркетите до такава степен бълват подобни цени, че и самите клиенти са ги запаметили добре и съответно използват като референтна цена, оценявайки даден продукт.
Защо се използват нецели, незакръглени цени? Отговор дава т.н. психологическо ценообразуване, което може да се обособи и като теория:
Извършвайки допитване за дипломната си работа, видях обаче, че много немци посочват цени за продукт завършващи на 0.99. Супермаркетите масово използват подобни цени и остава неясно, дали те все още имат същия ефект, при условие, че са очаквани от клиента.
Би било интерестно да се проучи въпроса, дали в подобна среда цените на 0.99 все още са сигнали за ценово намаление. Какви други алтернативни цени, могат да бъдат използвани?
В Wal-mart се използват примерно цени завършващи на 0.98. В други вериги, цени завършващи на 0.05.
Дошъл ли е краят на цените на 0.99 или в България тепърва предстои техния възход?
За целта е препоръчително за всяка по-голяма верига да направи собствено проучване.
Авторски материал: www.marketing-college.com
Защо се използват нецели, незакръглени цени? Отговор дава т.н. психологическо ценообразуване, което може да се обособи и като теория:
- Цени завършващи на 0.99 според нея, се възприемат от клиентите като сигнал за ценово намаление. Въпросът, който възниква, е след толкова много вериги с такива цени, това все още ли е така?
- Друг аргумент е, че всъщност клиентите не се концентрират върху последните две цифри и ги игнорират. Тоест, ако цената е 9.99 (като 0.99) е написано с малки цифри, клиентите ще възприемат само 9, без да се стараят да закръглят примерно на 10.
- Подобен аргумент е за т.н. ценови разлики. Ако цената е 1.99, а друга 3, то според тази теория, клиентите възприемат разликата да е по-близко до 2.01, отколко до 1.
Извършвайки допитване за дипломната си работа, видях обаче, че много немци посочват цени за продукт завършващи на 0.99. Супермаркетите масово използват подобни цени и остава неясно, дали те все още имат същия ефект, при условие, че са очаквани от клиента.
Би било интерестно да се проучи въпроса, дали в подобна среда цените на 0.99 все още са сигнали за ценово намаление. Какви други алтернативни цени, могат да бъдат използвани?
В Wal-mart се използват примерно цени завършващи на 0.98. В други вериги, цени завършващи на 0.05.
Дошъл ли е краят на цените на 0.99 или в България тепърва предстои техния възход?
За целта е препоръчително за всяка по-голяма верига да направи собствено проучване.
Авторски материал: www.marketing-college.com
Много шум за нищо, или БФБ, Гърция, ПФ и...
Октопода Паул - новият портфолио мениджъ...
Лятото на нашето недоволство
Октопода Паул - новият портфолио мениджъ...
Лятото на нашето недоволство
Следващ постинг
Предишен постинг