Постинг
15.10.2010 14:25 -
За България или Турция сме по активни в коментарите си? Тематични вълни
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 1728 Коментари: 1 Гласове:
Последна промяна: 19.10.2010 03:37
Прочетен: 1728 Коментари: 1 Гласове:
6
Последна промяна: 19.10.2010 03:37
Използвах статистически анализ, за да видя дали нещо, което е на пръв поглед ясно, има сигнификантен ефект. България или Турция?
Дали, промяната на заглавието на една статия в dnes.bg от България на Турция води до промяна в броя на коментарите към съответната статия.
Отговорът е да и без данните да са обработени със статистическа програма. Аз използвах Spss и Indipendet-Samples T-Test за да проверя моето предположение. В този случай подгрупите, които са сравнявани, са независими, за това използвах и този тип анализ.
Подбрах 31 наблюдения за България на случайни теми - Външна политика, Спорт, Криминални и т.н. Същото направих и за Турция, разбира се, там основните теми са - Турция и ЕС, но въпреки това и теми като Спорт, Природни катаклизми. Източник: днес.бг
Зависима величина: Брой коментари
Независима: България кодирана - 1, Турция кодирана - 2 (като думи споменати в заглавието)
Средния брой коментари за Турция в заглавието: 296
Среден брой коментари за БГ: 115
Като разликата в двете групи е сигнификантна.
От гледна точка на медията, си струва да създава вълни от новини свързани с Турция, тъй като активността на читателите е значително по-голяма.
Подобен анализ може да бъде направен и на ниво конкретни теми като ЕС, Спорт, Вътрешна политика.
От гледна точка на рекламодателите на чисто фактическо ниво, си струва да публикуват рекламите си на страници с новини за Турция. Дали това прави смисъл от гледна точка на съдържанието е друг въпрос, все пак рекламодателите имат целева аудитория.
Дали, промяната на заглавието на една статия в dnes.bg от България на Турция води до промяна в броя на коментарите към съответната статия.
Отговорът е да и без данните да са обработени със статистическа програма. Аз използвах Spss и Indipendet-Samples T-Test за да проверя моето предположение. В този случай подгрупите, които са сравнявани, са независими, за това използвах и този тип анализ.
Подбрах 31 наблюдения за България на случайни теми - Външна политика, Спорт, Криминални и т.н. Същото направих и за Турция, разбира се, там основните теми са - Турция и ЕС, но въпреки това и теми като Спорт, Природни катаклизми. Източник: днес.бг
Зависима величина: Брой коментари
Независима: България кодирана - 1, Турция кодирана - 2 (като думи споменати в заглавието)
Средния брой коментари за Турция в заглавието: 296
Среден брой коментари за БГ: 115
Като разликата в двете групи е сигнификантна.
От гледна точка на медията, си струва да създава вълни от новини свързани с Турция, тъй като активността на читателите е значително по-голяма.
Подобен анализ може да бъде направен и на ниво конкретни теми като ЕС, Спорт, Вътрешна политика.
От гледна точка на рекламодателите на чисто фактическо ниво, си струва да публикуват рекламите си на страници с новини за Турция. Дали това прави смисъл от гледна точка на съдържанието е друг въпрос, все пак рекламодателите имат целева аудитория.
© Путин за олигарсите
Да си припомним, кой е истинският ни вра...
Разговор с младата варненска писателка Д...
Да си припомним, кой е истинският ни вра...
Разговор с младата варненска писателка Д...
По-скоро бъларите се палим по темата Турция и сами започвам да говорим чрез коментарите си затова.
цитирай