Постинг
19.10.2010 15:33 -
Десетте проблема, пред които се изправяме пазарувайки в супермаркетите
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 1583 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 14.12.2010 02:08
Прочетен: 1583 Коментари: 0 Гласове:
2
Последна промяна: 14.12.2010 02:08
Ето и топ -10 на проблемите, с които се сблъскваме в супермаркетите. Този, който адресира тези "спънки" в пазаруването, ще си осигури дългогодишен успех.
FOLLOW ME AND OTHER MARKETING STUDENTs at marketing-college.com
- Дългите опашки на касата - след края на работния ден, когато потребителите пиково пазаруват, дългите опашки могат не само да развалят настроението, но да създадат цялостна негативна нагласа към супермаркета.
- Бавните методи за разплащане - налице е тенденция към плащане с банкови карти. В България това ще настъпи по-късно. Въпреки това, лесното разплащане създава комфорт.
- Празни регали, разпокъсани опаковки - липсата на даден, но в момента търсен продукт разочарова. Незаредените, празни регали превръщат супермаркета в празен склад. Разпокъсаните опаковки възпитават и подобно потребителско поведение.
- Неорганизиран магазин - основна задача на един магазинер е да направи продуктите достъпни чрез добра организация на асортимента в отдели, и в рамките на отдели -ценово или по марки.
- Грубо отношение от персонала - тук коментарът не е нужен:). Водеща грешка.
- Кратък срок на годност - продажбата на продукти, на които утре им свърша годността, дори и с ценова отстъпка за повод за безпокойство, отколкото за наслада от добре направена сделка.
- Неясно, неточно показване на цените - давам пример с Нетто в Германия. Новата цена с намаление на червен фон е поставена, така че да закрива старата, изходна цена. Клиентът не може да сравнява. За мен това е опит за елементарно подлъгване.
- Грешната сметка - често се случва да платим продукти, които не сме купили. Случват се и грешки, но това е недопустимо.
- Дълги коридори в супермаркетите - докато достигнеш до каса минават по-няколко минути. Особен проблем в изграждането на магазини в сгради с добра локация, но не планирани за подобни цели. Те просто имат грешното устройство.
- Продуктите, които не може да открием - с търсене и питане се стига надалеч, но понякога в един супермаркет определен продукт е като игла в купа сено.
FOLLOW ME AND OTHER MARKETING STUDENTs at marketing-college.com
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари