Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.10.2010 22:58 - От клиентските препоръки остана само бутона " I like it" във Фейсбук
Автор: gatekeeper Категория: Бизнес   
Прочетен: 5210 Коментари: 6 Гласове:
9

Последна промяна: 26.12.2010 13:08

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Масово рекламите в интернет посочват като референция за своята популярност и степен на своята атрактивност броя на феновте от Фейсбук, които са натиснали бутона "I like it" или са станали фенове на страницата.

Фейсбук както и другите социални мрежи са създали едно виртуално общество, което чрез изразяването на дадено предпочитание, влияе на същото това общество, но извън рамките на социалната мрежа, а в границите на цялото интернет пространство и реалното потребление. 

Обикновенно отбелязването на броя клиенти, служители, продадени продукти ,филиали и т.н. е силният аргумент в някои реклами, който сигнализира различни качества като популярност, мащаб на дейност, разпространеност и т.н.  

Нова звезда сред аргументите е Like-бутона. След като потребител кликне върху него, статията, рекламата се появява на неговата страница в социалната мрежа. Това е бързото средство за разпространяването на дадена информация  - лавинообразният ефект е възможен....Но...

Не винаги му вярвайте..Много консултантски агенции, карат приятелите си в мрежата, да натискат този бутон, за да разпространяват (разбираемо е) дадена реклама.

Но след това посочен този факт - броя Like"s - като аргумент за потреблението на даден продукт (дадена страница) в рекламата, е още едно зръне в манипулацията на клиента.

Чакам с нетърпение теливизионна реклама, която вместо да представя някоя известна личеност или случайно лице препоръчващо даден продукт, просто да показва символа със симпатичната ръчичка и броя фенове.

Авторски материал: www.marketing-college.com

image




Тагове:   Like,   фейсбук,   остана,


Гласувай:
9



1. sueta - !!!
26.10.2010 23:10
:)
цитирай
2. yotovava - Правилно,
26.10.2010 23:12
всъщност може ли да се вярва на който и да е рейтинг във виртуала? Че и където и да е другаде? В повечето случаи всичко е манипулирано.
:)
Поздрав
Валя
цитирай
3. gatekeeper - Коментар
26.10.2010 23:26
Въпросът, на кой реитинг да се вярва? на този потвърден от външна институция може би. Един знак се превръща в израз на социално мнение, но губи автоматично и достоверност:) е тогава защо го тикат в рекламите..
цитирай
4. mikino - А как ще обяснят това, че харесвам нещо, но не го купувам?
27.10.2010 16:33
Ясно е, че всичко се прави с комерсиална цел, но не съм убедена, че точно този начин е подходящ. Ще дам прост пример: На мен ми харесва една марка фотоапарати, за да си я купя са ми необходими 4 заплати, та аз си я харесвам марката, обаче не я ползвам. Сега веднага ще се появи някой с думите: "Ти не я ползваш, но тези, които влизат в профила ти може и да се пробват". До известна степет това е вярно, но в повечету случаи си оставаме само с харесването. Подобна е историята и с групи и каузи във фейсбук - каузи, които трудно се осъществяват без конкретни действия, а не само във виртуала.
цитирай
5. gatekeeper - Полезно допълнение
27.10.2010 16:38
Имено, къде остават реалните продажби? Мога да си представя, че в отделните категории продукти има различна успеваемост.
цитирай
6. panazea - I like it!
28.10.2010 10:48
:))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 2013632
Постинги: 242
Коментари: 595
Гласове: 1427
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930