Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.12.2010 13:54 - Първият отворен магазин - първичен инкубатор
Автор: gatekeeper Категория: Бизнес   
Прочетен: 2153 Коментари: 2 Гласове:
7

Последна промяна: 10.01.2011 02:28

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Отварянето на нов магазин в нов регион или определен град може да покаже на наблюдатели във времето, дали т.н. колело на ритейл бизнеса е вярно. 

Това е теория, според която търговците и използваните от тях формати магазини, с които продават продуктите си на крайния клиент, извървяват определен жизнен цикъл.

С няколко думи, този жизнен цикъл може да се опише така:

Първоначално търговецът навлиза с ултра ниски цени на пазара, което предопределя нисък марж на печалба. Цел на веригата е да придобие бързо пазарен дял. Форматът на самия магазин предполага стока презентирана като в склад, върху палети. Сервизът в магазина е ограничен почти до нула. (Това ми напомня на Лидл)

След като магазинът се утвърди, придобие популярност и клиентите сами започнат да идват в него (без pull мерки). Търговецът завишава постепенно цените като предлага по-качествени услуги в рамките на магазина - консултантни за всяка категория продукти, дегустация на вино, презентации на нови продукти и т.н. В тази си фаза магазинът се опитва да спечели лоялността на клиентите си, тъй като е в силно конкурентна среда с други вериги.

След време обаче на пазарът навлизат нови играчи, форматът на магазинът би следвало да еволюира, за да оцелее. Така жизненият цикъл започва отново.

Защо първичен инкубатор? Първият магазин е  по-голям по площ, разположен е в покрайнините на града, предлага удължено работно време и чрез активна реклама на ниски цени се опитива да привлече клиенти, които да приемат тези недостатъци и да се наредят на опашка за пазарауват в магазина.

В магазина на Лидл (Варна) форматът отговаря на това описание. Какво прави впечатление и защо това подкрепя твърдението първичен инкубатор:
  • броят на служителите в магазина е силно завишен, което прави впечатление за добър сервиз - с други думи служителите, които ще работят във втория магазин на Лидл се тренират в реална пазарна среда, за да бъдат назначени в новооткрити филиали.  Един от критериите за успеваемост на магазин е обортът, който се пада на служител. Тоест първичния брой служители ще бъде оптимизиран.
  • Категориите продукти - в основни рамки, продуктовите отдели са позиционирани в рамките на магазина. Обаче, прави впечатление, че алкохолни, безалкохолни напитки, вода са разпръснати из магазина. На база потребителското поведение конкретното разположение и групиране на продуктовите категории ще бъде напаснато. След като се открие "оптималния" вариант структурата му ще бъде запазена година или две.
  • Поглед извън граница- Германия - локацията извън или в покрайнините на  града остава "непокрити" централните части. В момента в големи градове на Германия, Лидл търси локации в топ-центъра на града. Това предполага и нов тип формати - СИТИ. Това е тенденция, която може да се очаква след фазата на първичен инкубатор, в която е сега Лидл във Варна. Конкурентната среда е основен двигател на тези промени. Преди това обаче, ще наблюдаваме фалита на малки вериги супермаркети. 
Aвторски материал :  www.marketing-college.com 




Гласувай:
7



1. estrella - Била вече
04.12.2010 19:27
има в малък формат, пикадили също. Не знаех, че Лидл правят и малки магазинчета.
цитирай
2. gatekeeper - Да
05.12.2010 01:09
Да така е, знам го този факт, но дискаунтъри рядко имат сити формат.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 2013996
Постинги: 242
Коментари: 595
Гласове: 1427
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930