Постинг
04.12.2010 13:54 -
Първият отворен магазин - първичен инкубатор
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 2153 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 10.01.2011 02:28
Прочетен: 2153 Коментари: 2 Гласове:
7
Последна промяна: 10.01.2011 02:28
Отварянето на нов магазин в нов регион или определен град може да покаже на наблюдатели във времето, дали т.н. колело на ритейл бизнеса е вярно.
Това е теория, според която търговците и използваните от тях формати магазини, с които продават продуктите си на крайния клиент, извървяват определен жизнен цикъл.
С няколко думи, този жизнен цикъл може да се опише така:
Първоначално търговецът навлиза с ултра ниски цени на пазара, което предопределя нисък марж на печалба. Цел на веригата е да придобие бързо пазарен дял. Форматът на самия магазин предполага стока презентирана като в склад, върху палети. Сервизът в магазина е ограничен почти до нула. (Това ми напомня на Лидл)
След като магазинът се утвърди, придобие популярност и клиентите сами започнат да идват в него (без pull мерки). Търговецът завишава постепенно цените като предлага по-качествени услуги в рамките на магазина - консултантни за всяка категория продукти, дегустация на вино, презентации на нови продукти и т.н. В тази си фаза магазинът се опитва да спечели лоялността на клиентите си, тъй като е в силно конкурентна среда с други вериги.
След време обаче на пазарът навлизат нови играчи, форматът на магазинът би следвало да еволюира, за да оцелее. Така жизненият цикъл започва отново.
Защо първичен инкубатор? Първият магазин е по-голям по площ, разположен е в покрайнините на града, предлага удължено работно време и чрез активна реклама на ниски цени се опитива да привлече клиенти, които да приемат тези недостатъци и да се наредят на опашка за пазарауват в магазина.
В магазина на Лидл (Варна) форматът отговаря на това описание. Какво прави впечатление и защо това подкрепя твърдението първичен инкубатор:
Това е теория, според която търговците и използваните от тях формати магазини, с които продават продуктите си на крайния клиент, извървяват определен жизнен цикъл.
С няколко думи, този жизнен цикъл може да се опише така:
Първоначално търговецът навлиза с ултра ниски цени на пазара, което предопределя нисък марж на печалба. Цел на веригата е да придобие бързо пазарен дял. Форматът на самия магазин предполага стока презентирана като в склад, върху палети. Сервизът в магазина е ограничен почти до нула. (Това ми напомня на Лидл)
След като магазинът се утвърди, придобие популярност и клиентите сами започнат да идват в него (без pull мерки). Търговецът завишава постепенно цените като предлага по-качествени услуги в рамките на магазина - консултантни за всяка категория продукти, дегустация на вино, презентации на нови продукти и т.н. В тази си фаза магазинът се опитва да спечели лоялността на клиентите си, тъй като е в силно конкурентна среда с други вериги.
След време обаче на пазарът навлизат нови играчи, форматът на магазинът би следвало да еволюира, за да оцелее. Така жизненият цикъл започва отново.
Защо първичен инкубатор? Първият магазин е по-голям по площ, разположен е в покрайнините на града, предлага удължено работно време и чрез активна реклама на ниски цени се опитива да привлече клиенти, които да приемат тези недостатъци и да се наредят на опашка за пазарауват в магазина.
В магазина на Лидл (Варна) форматът отговаря на това описание. Какво прави впечатление и защо това подкрепя твърдението първичен инкубатор:
- броят на служителите в магазина е силно завишен, което прави впечатление за добър сервиз - с други думи служителите, които ще работят във втория магазин на Лидл се тренират в реална пазарна среда, за да бъдат назначени в новооткрити филиали. Един от критериите за успеваемост на магазин е обортът, който се пада на служител. Тоест първичния брой служители ще бъде оптимизиран.
- Категориите продукти - в основни рамки, продуктовите отдели са позиционирани в рамките на магазина. Обаче, прави впечатление, че алкохолни, безалкохолни напитки, вода са разпръснати из магазина. На база потребителското поведение конкретното разположение и групиране на продуктовите категории ще бъде напаснато. След като се открие "оптималния" вариант структурата му ще бъде запазена година или две.
- Поглед извън граница- Германия - локацията извън или в покрайнините на града остава "непокрити" централните части. В момента в големи градове на Германия, Лидл търси локации в топ-центъра на града. Това предполага и нов тип формати - СИТИ. Това е тенденция, която може да се очаква след фазата на първичен инкубатор, в която е сега Лидл във Варна. Конкурентната среда е основен двигател на тези промени. Преди това обаче, ще наблюдаваме фалита на малки вериги супермаркети.
Красиви на плажа като Майли Сайръс :)
Онлайн DXF чертежи на опаковки
Неотдавна бил открит магазин...
Онлайн DXF чертежи на опаковки
Неотдавна бил открит магазин...
Следващ постинг
Предишен постинг