Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.12.2010 12:42 - Коледния шопинг сезон и ефектът му върху продажбите
Автор: gatekeeper Категория: Бизнес   
Прочетен: 1992 Коментари: 2 Гласове:
5

Последна промяна: 26.12.2010 12:53


 Интересуваше ме въпросът, защо  в Германия коледни сладки, окраси и други свързани с празника артикули и подаръци започват да се продават в магазините още през началото на октомври (едва ли не от края на лятото).

С други думи, има ли значение дължината (като брой дни) на коледния шопинг сезон за размера на реализираните продажби. За да се генерализира отговорът на въпроса, би следвало да се направи изследване във всички държави спазващи коледната традиция.
В Америка коледният шопинг сезон е около 26 до 32 дена, като обикновено той започва след Деня на благодарността.
Резултати от едно скромно по мащаба си проучване показват, че  увеличаването на броя дни за предколедния шопинг маратон води по-скоро до времево изместване на покупките. Наблюдава се покачване на продажбите през ноември, продажбите през декември са незасегнати от увеличението. За някои продуктови групи като дрехи и електроника, предколедните продажби през декември се увеличават, когато броят на пазарните дни с цел коледни продажби през ноември нарастне.
Посочените резултати трябва бъдат разгледани с доза съмнение, тъй като данните не са "изчистени" от сезонални ефекти.

image
Въпреки това, Лидл, Реве, Нетто, Пени като вериги супермаркети в Германия започват отрано с продажбите поради няколко причини:

  • Горе изложеният ефект върху продажбите като очакван резултат.
  • Сладките и особено различните видове сладкиши като Stohlen са на почит в страната. С други думи, предлаганите предколедни продукти използват едно локално колинарно предпочитание-традиция, което ще доведе да естествено ускорение на продажбите за коледни продукти в именно тази категория.
  • Създава се ефект на очакването. Стоките от такъв характер заемат сравнително голяма площ в магазините, което дори и в октомври месец е като бележка в книга, която напомня, какво ще бъде съдържанието на пазарското поведение преди Коледа.

Посочените резултати будят интерес. Те би следвало да мотивират търговците в България да използват стартовия момент свързан с предколедни продажби като инструмент за тяхното стимулиране. Това решение трябва да бъде съобразено с продуктовия фокус на отделния магазин.

Авторски материал: www.marketing-college.com
 




Гласувай:
5



1. анонимен - Аз съм доволен
26.12.2010 14:18
...от продажбите. Хората все пак ползват Интернет през празниците :)
цитирай
2. gatekeeper - Някои да:)
26.12.2010 18:55
А дали е можело да са по-големи?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 2009974
Постинги: 242
Коментари: 595
Гласове: 1427
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031