Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.12.2010 11:30 - Лидл?! и целувката на смъртта?
Автор: gatekeeper Категория: Бизнес   
Прочетен: 5856 Коментари: 15 Гласове:
13


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Трудно е  да се направи прогноза, коя ще бъде веригата с най-ниски цени  на българския пазар. С откриването на своите нови магазини и мащаба на ценовите намаления, които предложи, екипът на Лидл загатва за големи промени в ритейл ландшафта - динамизиране на ценовите политики, добавяне на нови клиентски услуги, реструктуриране на асортимент, а вероятно и промяна на търговски стратегии от конкурентни вериги.

Който и да е пазарният лидер  с най-ниски цени, сляпото следване на неговата стратегия чрез успоредно намаляване на цените е същото като целувка със смъртта. В повечето случай, точно това е пътя, който си избират някои търговци.

Проблемът за търговците, които следват пазарния лидер, е как да отговорят на ниските цени.  

Грешният отвор е успоредното рекламиране на още по-ниски цени. Пречката е, че е трудно и невъзможно, да продаваш на по-ниски цени по пазарния лидер. Пазарният лидер е орагнизирал процеси като логистика, кръстосано складиране (складиране без междинни спирки със съкратен път до клиента) по такъв начин, че резултат е снижаването на разходи за логистика до възможния миминмум. Към това могат да се прибавят и множество други процеси, които са управлявани по по-успешен начин.

Ако конкурентите намалят цените си в отговор на подобен ход, единственото, което правят с това е да намалят стойността на извършванта от тях дейност и увредят капитала на своята ритейл марка. Дори в този случай, ценовите намаления не биха били достатъчно големи, за да позволят пазарният лидер да бъде следван дългосрочно.

Авторски материал: www.marketing-college.com

С други думи, системните ценовите намаления не са изгодното решение за оцеляване и растеж в подобна ситуация. 

image



Гласувай:
13


Вълнообразно


1. rpatel - От маркетинг нищо не разбирам, но ...
29.12.2010 11:33
От маркетинг нищо не разбирам, но като клиент държа на ниските цени и на доброто качество. Пък как ще го постигнат си е техен проблем.
цитирай
2. gatekeeper - Гледна точка
29.12.2010 11:52
И аз като потребител търся качества на най-добра цена.
цитирай
3. rpatel - Иначе имаш ли малко повече инфор...
29.12.2010 12:31
Иначе имаш ли малко повече информация за Лидл? Струва ли си? Защото от няколко човека съм чувала различни неща. Едните бяха очаровани, другите не.
цитирай
4. gatekeeper - Информация
29.12.2010 13:00
Пазарувал съм от тях 4 години в Германия заради ниските им цени, които всъщност частично са такива. Техния лозунг е Струваше си...Принципно са имали доста гафове с хранителни стоки, аз лично там бях доволен. Примерно една Текила не можех да намеря, ограничният асортимент е проблем. Мисля, че ще се отрази добре като цяло за потреблението.
цитирай
5. анонимен - Lidl e N1
30.12.2010 10:12
V cqla Evropa verigata LIDL e predpo4itana ot vsi4ki. Stokite sa ka4estveni i sa na izgodni ceni.Dano vav vseki grad v Bulgaria da ima takiva magazini.
цитирай
6. vmir - Крайния извод си е типично български, само не е спомената корупцията като спасение.
30.12.2010 10:27
Ми това е конкуренцията, да мислят как да си запазят печалбите при по-ниски цени и необходимото качество. А ако не измислят как да си намалят останалите разходи, остават заплатите - никой не е умрял от намаляване на заплата, но много са останали без заплата заради опита да я повишат без разумна мяра.
Това не е смърт, а живот - да мислят и да намират решения, а ако не успеят, нека най-много да печели най-добрият! Елементарно!
цитирай
7. despinida - Познавам ЛИДЛ в гръцкия му вариант,
30.12.2010 10:36
ако и в България се постигне равновесие между ниски цени и добро обслужвани, мога и да преглътна недотам доброто качество на стоките, които предлагат...:))иначе, отскоро имам свой нов фаворит - ТЕМПО.
Обстоятелството, че денонощно е отворен, много ми допада...най-мразя да вляза в магазин към 21.30 , стоката вече да е прибрана от витрините, останал е само онзиденшен хляб, а целия персонал, или по-точно тези, който дремят по касите и щандовете, да ме гледат на кръв, от което се чувствам едва ли не виновна, че съм работила до късно...
цитирай
8. rpatel - Благодаря за инфото. Ама всички ...
30.12.2010 13:03
Благодаря за инфото. Ама всички говорите са магазините им в чужбина, пък това тук е България все пак. Но да се надяваме, че и тук ще поддържат добро качество и сносни цени.
цитирай
9. vmir - И още нещо - при еластичен по отношение на цената пазар като българския,
31.12.2010 06:47
точно системните намаления на цените могат да се окажат най-доброто решение не само за оцеляване, но и за растеж, при условие, че са подкрепени със съответните организационни и технологични мерки за намаляване на разходите за дейността. Който не вярва в това, няма как да го докаже, а ще се улови за цените като удавник за сламка и ще се надява друг да не му отнеме клиентите с по-ниски цени, докато фалира поради недостиг на достатъчно продажби за покриване на постоянните и оперативните си разходи. Лошото е, че когато повечето търговци са подвластни на този убийствен страх и мързел, до собственото си самоубийство, подлагат и клиентите си на убийствени цени, добре е все пак, че повечето от клиентите оцеляват, за да дадат предпочитанията си на по-добрите.

За да бъде потребителят цар и да посочва най-добрите, обслужващите трябва да приемат ролята на негови роби. Само при комунизма може да си некадърник и цар едновременно, а потребителите да са ти роби.
цитирай
10. gatekeeper - :)
31.12.2010 11:17
Мерси за коментара. Намалените цени, обаче трябва да бъдат компенсирани с голям клиенто поток, за да може оборотите толкова често да задвижват кръговрата на стоката в магазина, че цялото нещо да си струва.

"За да бъде потребителят цар и да посочва най-добрите, обслужващите трябва да приемат ролята на негови роби" - добре казано, но при условие, че и клиентът оставя достатъчно пари в магазина.
цитирай
11. vmir - 10. gatekeeper,
31.12.2010 16:35
gatekeeper написа:
Мерси за коментара. Намалените цени, обаче трябва да бъдат компенсирани с голям клиенто поток, за да може оборотите толкова често да задвижват кръговрата на стоката в магазина, че цялото нещо да си струва.

"За да бъде потребителят цар и да посочва най-добрите, обслужващите трябва да приемат ролята на негови роби" - добре казано, но при условие, че и клиентът оставя достатъчно пари в магазина.


Вярно, но застраховката не е необходима, а страховете са излишни. Намалените цени създават толкова по-голям клиентопоток, колкото по-голяма е еластичността на търсенето. Това увеличава броя на продажбите, и докато увеличава и паричната им стойност, ще остава предпоставка за по-големи печалби от дейността, независимо от понижените цени и по-ниския марж на печалбата за бройка. За съжаление, изчисленията на тази чисто оптимизационна от математическа гледна точка много приятна задача, у нас май не се преподава в огромния брой икономически специалности, защото предполага добро познаване на математиката, което не се смята за важно при икономическите специалности.
цитирай
12. gatekeeper - Еластичност на търсенето
31.12.2010 17:10
Еластичността обаче е трудно да бъде определена за масов клиент, а от голяма значение е, какъв е самият асортимент, тъй като еластичността се определя на продуктово ниво. Има еластичност, която се изчислява на ниво магазини, но не я познавам добре.
Въпросът е имам ли такъв подбор от масово търсени артикули, при който занижавайки стойността на цялата кошница ще увеличе индивудуланото потребление и докара нови клиент в магазина. А да не забравяме лоялността, че не всеки клиент търсу ниски цени.
цитирай
13. vmir - 12. gatekeeper - Еластичност на търсенето
31.12.2010 20:15
gatekeeper написа:
Еластичността обаче е трудно да бъде определена за масов клиент, а от голяма значение е, какъв е самият асортимент, тъй като еластичността се определя на продуктово ниво. Има еластичност, която се изчислява на ниво магазини, но не я познавам добре.
Въпросът е имам ли такъв подбор от масово търсени артикули, при който занижавайки стойността на цялата кошница ще увеличе индивудуланото потребление и докара нови клиент в магазина. А да не забравяме лоялността, че не всеки клиент търсу ниски цени.


Вярно, при широк асортимет, покриващ широк спектър от потребителски сегменти, изчисляването на еластичността става силно професионална задача, която не винаги е по силите дори на специалисти с добра подготовка, ако не резполагат с разработена за целта софтуерна програма или поне методика за използване на програми за обработка на данни. То затова и финансовите анализатори и статистиците в САЩ са заплатени по-добре от всички останали.

Когато говорим за кошница от или група артикули, наистина трябва да внимаваме с понятието "лоялност", в смисъл, че то често включва навици по местоживеене, близост, и цялостно отношение към магазина и промоционалните му политики, които са свързани с определена консервативност и трудно се преодоляват без отпускане на време за отиване на място, и информиране на околните за потребителските качества, заради което може да се окаже, че припряното разко и инцидентно смъкване на цените едва ли е начин за съществено или печелившо предизвикване на онзи клиентски поток, който да оправдае по-ниската печалба на бройка, защото клиентите няма как да реагират достатъчно бързо на резките промени. В такива случаи е подходящо изнасянето на промоционалния пакет на щанд пред магазина, за да се информира и хване потока, който преминава инцидентно край магазина.
цитирай
14. eien - Ако обаче живеете в другия край на грда и трябва да си платите превоза с метрото в двете посоки, тролей или друго превозно средство
05.01.2011 13:18
същите 2 лева /минимум/в повече ще оскъпят покупката Ви.
Да не говорим ако тръгнете с кола по тези разбити пътища колко ще Ви излезе поредният ремонт. Това следва също да се отчете.
цитирай
15. gatekeeper - Дилема
05.01.2011 14:30
Дилемата е ограничен избор, висока цена/добра локация или голям избор/ниска цена-отдалечена локация.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 2013086
Постинги: 242
Коментари: 595
Гласове: 1427
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930