Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.01.2011 12:17 - Analyse it: Техники за идентифициране на критичните фактори на успеха
Автор: gatekeeper Категория: Бизнес   
Прочетен: 1141 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 09.01.2011 03:01


 Известните експерти излизат често с големи обобщения относно движещи сили на пазара, тенденции, подходи и в това число фактори на успеха. Тази статия се обръща към техниките предложени от Бруно и Лайдекер, с които могат да се идентифицират критичните фактори на успеха.

Самите техники са познати от лекциите по маркетинг. Тук са изложени както следва:

  • Сканиране на околната среда - тази техника се използва за определяне на икономически, политически и социални силни, които обграждат една организация и имат пряко влияние върху нея.  Процесът на анализ включва идентифициране на рисковете и възможностите, от които може да извлече полза дадена организация. Проблем на техниката е нейното напасване към определен бранш.
  • Отраслово-структурен анализ - анализът се базира на пет отделни звена: бариери за навлизане, заместитми продукти, доставчици, купувачи и междуфирмена конкуренция. Откриването на взаимовръзката между тези фактори води до улесняване при идентифициране на факторите на успеха. Техниката се използва в рамките на определен бранш, което я прави негодна за прилигане на нивото на отделна фирма.
  • Експертни оценки - подходът се базира на опита и знанието на експерти от даден бранш. Изходна точка са субективните мнения на кръга специалисти. Въпреки субективния фактор подходът предлага добри резултати, когато е обвързан и с други методи на анализ.
  • Анализ на конкурентите - методът е свързан с анализ на конкурентната среда. Централният въпрос на този анализ е, как фирмите се конкурират и какви ресурси използват при това?
  • Анализ на най-добрите практики в бизнеса - методът е изключително подходящ, когато даденият бранш е доминиран от една или няколко големи фирми. Нокия като производител на мобилни телефони може да бъде разгледана като такава.  Недосатъкът на този метод е, че се стеснява фокуса на анализа, което може да доведе до пренебрегване на други потенциални фактори на успеха.
  • Вътрешна оценка - оценката е насочена към самата фирма и конкретно към това, какво фирмата прави добре или по-малко добре.
  • Интуитивни фактори - интуицията на лице прекарало дълги години в дадена фирма може да разпознае фактори, които да водят до успех в краткосрочен план.
  • Влияние на маркетинговата стратегия върху печалбата (PIMS)- PIMS показва, кои са основните фактори на доходността в дадена фирма. Нейното предимство е, че се базира на конкретни данни.

image

Въпреки "сухия" характер на изложените техники, методите намират приложение в реалния бизнес. Лично съм бил свидетел, как примерно методът на експертните оценки се използва от фирма при определяне на крайна цена (чрез криви на търсене)на годишна и месечни карти за посещение на футболни мачове FC Kцln.

Авторски материал: www.marketing-college.com

На всички фенове на отбора честито, картите са по-скъпи:)
 




Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 2010021
Постинги: 242
Коментари: 595
Гласове: 1427
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031