Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.01.2011 13:40 - Да играш на едро или на дребно: Микро маркетинг стратегия за всеки локал
Автор: gatekeeper Категория: Бизнес   
Прочетен: 1018 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 13.01.2011 13:41


 Вместо да се мисли в мащаб, може да мисли и на парче. Говорим  за микро маркетинга, който по определение е планирането, разработването и опазаряването на продукт с прилeжащите маркетингови дейности чрез напасването на целия процес към локални, демографски, географски и психографски характеристики на определен сегмент от клиенти. Тук не се касае за масов маркетинг, а за напасване, което е сравнително нова тенденция в маркетинга.

Идват с това и конкретните примери, който се различават по своята спецификата. Най-лесният пример е  промоционалната стратегия на дадена верига супермаркети. В Германия съм бил свидетел, как отделните жилищни региони получават промоционални материали с таргетирано съдържание. За да се чувства клиента още "по-специален" адресът на улицата му е посочен на пакета от брошури. България, не знам дали ЦБА може да служи за пример, но веригата има рекламни брошури и промоционални игри на национално и регионално ниво. С други думи, географският критерий е водещият елемент в подобна маркетинг стратегия.
Примерът, който ще дам е  личен мой фаворит - определяне на различни ценови зони за супермаркети в рамките на един град. Примерът трябва да служи като повод за размисъл, а не copy-paste подход.

imagewww.marketing-college.com
Конкретният град се разпределя в три ценови зони: висока, нормална и средна. Високата ценова зона е организирана с цени 10 процента по-високи от тези в нормалната ценова зона, обратното важи за зоната с ниски цени ( - 10 %). Как се определя принадлежността на даден магазин към определена зона? Ценова еластичност на ниво магазин, произлизащо от ценова еластичност на ниво категория и ниво продукт. Ако ценовата еластичност на търсене е ниска, съответната ценова политика предполага висока ценова зона. Противоположното важи за висока еластичност на търсенето и позициониране на магазина в зоната с ниски цени.
До какво води това? Посочената микро маркетинг стратегия е довела в един американски град да увеличаване на брутната печалба с 2-3 процента, което  съвсем не е малко. Веригата супермаркети прилага като стандартна ценова стратегия "Висока-ниска цена".
Веригите от супермаркети би следвало , разбира се, да определят свои национални, генерални (в рамките на цялата верига) ценови стратегии. Когато техния потенциал обаче е изхабен, подобни тактики като микро ценоопределяне могат да бъдат успешни. Не бива да се забравя обаче, че зад всичко това стоят значими изследвани, формулен апарат и месеци работа. Внезапната промяна на ценова стратегия може да доведе до фалити.

Авторски материал: www.marketing-college.com 




Гласувай:
3
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 1654282
Постинги: 241
Коментари: 595
Гласове: 1424
Календар
«  Юни, 2018  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930