Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.01.2011 19:04 - С 30 процента повече плащаме за маркови продукти: Кой се крие зад продуктите без име?
Автор: gatekeeper Категория: Бизнес   
Прочетен: 1295 Коментари: 1 Гласове:
3



Зависи от случая и дали сте фен на някоя утвърдена марка. Интересуваше ме въпросът, кои производители се крият зад no-name продуктите? По определени се касае за продукти, произведени от "скрит" производител, който предлага добро качество на възможно най-ниска цена. В това определение липсват шикозните опаковки, известният бранд и рекламните разходи свързани с неговото изграждане.

За България не съм чувал да има, но за Германия, със сигурност, има проучвания, които показват, кои са т.н. скрити производители? Това е поле за някой български журналист.
Това, което прочетох от няколко източника (Bild, Handelsblatt и т.н.) показва, че зад голяма част от no-name продуктите се крият традиционните производители добре познати на крайните клиенти. Milka , Nestle продават свои продукти “без име” в любимата за цяла Германия верига от дискаунтъри — Aldi. Това е така, тъй като Aldi е типичен пример за търговец, чийто асортимент е изграден до 90 процента от собствени марки. Mьllermilich, най-голямата частна млекоцентрала в Германия с наложили се традиционни марки, произвежда също продукти за Aldi. Марката в този случай не е Mьllermilch, а някоя неизвестна фирма-посредник
.

image
Защо го правят известните производители? Защото това са сигурни продажби в големи количества, без да е нужна допълнителна инвестиция в реклама, стимулиране на продажбите и т.н.
С нетърпение очаквам да се публикуват подобни изследвания и за България. Дали някой голям български производител “се крие” зад продуктите на Лидл или К-Класик на Кауфланд
?
Aвторски материал: www.marketing-college.com




Гласувай:
3



1. smileme - ;)))
18.01.2011 19:22
Ако се зачетем какво пише с дребен шрифт на повечето продукти от собствената марка на дадена търговска верига, наистина откриваме познато име, вече утвърдено на пазара.
Пример за който се сещам в момента: в Метро зад лютеницата им с марка Horeca, стои името на ... Олинеза; на щанда с млечни продукти ми беше попаднало топено-пушено сирене от същата марка (Horeca), произведено за Метро от ... Жоси. ;))) Прави ми впечатление, че повечето продукти не отстъпват по качество, но наистина са на по-ниска цена, което пък е изгодно за крайния потребител.
поздрави, =)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 2012485
Постинги: 242
Коментари: 595
Гласове: 1427
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930