Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.01.2011 13:56 - Ist Ja auch Clever? Една концепция зад 2 бранда на един концерн
Автор: gatekeeper Категория: Бизнес   
Прочетен: 2948 Коментари: 0 Гласове:
5



 Големият концерн е Rewe,  а  по-малкият търговец на бързооборотни стоки е Billa.  Тъй като Billa е позната и на българския пазар като австрийска верига от супермаркети, ще опиша с няколко думи Rewe.

Rewe e немски, търговски концерн с оборот 51 милиарда през 2009 година, има седалище в Кьолн и фокус върху търговията с бързооборотни стоки и продажбата на туристически пакети. Rewe е представен в България с Billa и Penny. 
Тема на тази статия е стандартизирането на интернационална стратегия от собствени марки по примера на Ja (собствена марка на Rewe в ниския ценови клас) и Clever (собствена марка на Billa в Австрия, България и други стани в ЕС, позиционирана отново в нисък ценови клас). Първото понятие, за което се сещам в този контекст е Economies of Scope, това са синергийни ефекти, които са следствие от прилагането на вече позната концепция (производство, маркетинг, продажби) върху близко по съдържание бизнес поле (Ако дадена компания произвежда автомобили, то тя може да използва придобитото знание, инфраструктура, персонал и т.н. за производството на ванове.) Подобна стратегия води до реализиране на разходни икономии, бързо прилагане на  фирменето познание, укрепване на бизнеса. (Материал от блога за маркетинг www.marketing-college.com)
Свидетели сме на подобен процес и спрямо собствените марки Ja и Clever.  Немската марка Ja води началото си от 1984 година. Тя е най-позната собствена марка на търговска верига в Германия и се асоциира с добро качество на достъпна, ниска цена. В момента марката се промотира усилено чрез флаерите, брошурите, рекламни клипове и пана по фасадите на Rewe в Германия. Градивен елемент на една качествените характеристики на марка е постоянният контрол за най-ниска цена, който гарантира, че продуктите от марка Ja са по-изгодни от аналогични продукти от други производители. Кризата изпълни с нови сили и живот целия асортимент воден под тази марка.
“Clever  - винаги по-евтина” е създадена като търговска марка през 1999 година и към днешния ден копира на 100 процента идеята, която се крие зад продуктите Ja.  Съвпадение може да бъде открито по отношение на продуктовите категории, в които е водена марка, контрола за най-ниска цена и качество,  начина по, който марката е управлявана, външно оформление на опаковката и комуникацията. Единствена разлика са пазарите — Ja в Германия и Clever в Австрия, България и други страни от ЕС. Представените изображения са в подкрепа на изказаното до тук.
image

image

Приликите са явни. Оформление (етикети, цвят, продуктова информация), вид на опаковката (опростена, стегната), начин на представяне, комуникация чрез брошури и други средства (заделяне на отделни страници на син фон, “просвещаване” на клиента чрез информационни текстове) ме водят към извода: Една концепция зад 2 бранда на един концерн.
Марката Clever е позната в няколко държави и се свързва с Billa. Марката Ja е позната в Германия и се асоциира с Rewe.  По отношение на потенциала за интернационализиране Clever предлага по-добро поле за развитие, тъй като Ja е немска дума и безспорно е закотвена от всички нагласи и мисли, които Германия може да породи в главата на потребителя. Въпреки това опитът от 25 години направен в управлението на марката Ja може да служи като успешна база за развитието на Clever, която със своите 11 години е подрастващо дете.

Интересен факт: Сок Ябълка от 1 литър марка Clever  е с около 50 стотинки по-изгоден в Австрия отколкото в България.

Други статии от блога за маркетинг www.marketing-college.com
 - Най-големите търговци в света според Deloitte
 -  
Привличаш ме: Пени-Лидл или Лидл-Пени?!




Гласувай:
5



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 2013029
Постинги: 242
Коментари: 595
Гласове: 1427
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930