Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.01.2011 18:32 - Всяка година юбилей — разбират ли търговците, кога и защо да празнуват?
Автор: gatekeeper Категория: Бизнес   
Прочетен: 1435 Коментари: 0 Гласове:
2



 През 2006 година ми направи силно впечатление в Германия, че немски търговци редовно празнуват някаква годишнина. В тогавашния си постинг , казано накратко, изказвах мнението, че това е просто повод за стимулиране на продажбите, чрез успоредно намаление на цените и раздаване на подаръци. Основната точка бе, че :

"Да празнуваш юбилей означава да покажеш традициите си, своята уникалност , дългия живот и самобитен дух, който заедно с теб е оставил отпечатък във времето и съзнанието на герерации от клиенти"

Определено на тази думи съответства историята на Karstadt в Германия, универсален магазин с история от 1881 година.

Авторски материал: www.marketing-college.com 
imageНай-скорошният случай  на юбилей в България беше Билла, която навърши 10 години от присъствието си на българския пазар. Веригата направи отделен сайт по случай събитието, съдържащ рекламен клип и информация за промоционалните игри. В същото време в продължение на 10 седмици сектора новини на страницата показва различни видове промоции: месо, банани, прахове за пране, вафли и други артикули на промоция.
Аз не вярвам, че по време на юбилея търговецът се превръща в алтруист, който се грижи за благото на другите. На преден фокус са продажбите, но не бива успоредно с това да се забравя управлението на връзката с клиента в смисъла на интегриране на клиента в процесите на даден търговец.
Няма да съдя Билла и коментирам през черни очила техния избор. Негативни коментари има в интернет пространството, а позитивни , може би, също. Тук ще споделя, как празнуването на юбилей може да бъде разгледано от друга гледна точка - управлението на връзката с клиента.
Юбилеят е повод за ревитализиране на връзката с клиента, повод за казване на благодаря и най-вече повод за "обвързване". Юбилеят не е време за изпращане на смси, за да участва клиента в дадена игра, не е и време за попълване на допълнителни формуляри за да получи неатрактивна награда.  Той е възможност за интегриране на клиента като част от философията, културата и най-вече процесите на даден търговец.
Пример за подобен процес е самообслужването чрез скенер каси, на които клиентите могат сами да сканират стоката си и да се разплатят, без да чакат на по опашки. В замяна на това, веригата може да предостави още по-добри цени на своите клиенти. Интегрирането на клиента в търговския процес дава предимства извън тези с чисто финансова стойност: чувство за значимост, психологическа обвързаност, споделеност, прозрачност и други стойности, които могат да резултират в доверие.
Освен че юбилеят е повод за повишаване на вниманието към веригата, то той е и повод за стартиране и задълбочаване на процеси като описания по-горе.
Шлекер, дрогерия в Германия, стартира процедури на приобщаване на клиента в търговския процес без юбилей. Клиентът може да поръча стока по каталог и да я получи сам на място във филиалите на магазина. Продажбите чрез каталог като алтернативен канал са едната страна на медала. Другата страна е психологическият ефект: клиентът влага във връзката чрез "усилието" да приема на гише поръчката си. Следствие е създаването на ментална обвързаност към веригата. Търговците трябва да избегнат да превърнат интеграцията в бреме.
На въпроса: "Разбират ли търговците, кога и защо да празнуват?" Отговорът е да, ако:

А) Не всяка година ( на 2-ра, 3-та, 4-та) обявяват с големи надписи   ЮБИЛЕЙ

Б) Използват юбилея като повод за изпълване на връзката с клиента с нов живот. Подобен тласък може да даде интеграцията на клиентите в търговските процеси. Раздаването на награди е като да научиш съседа ти да те търси, само когато има полза от теб. На фона на това приобщаването може да създаде повод за дългогодишно приятелство с клиента.

Пруги статии от www.marketing-college.com: Агломерация в търговията




Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 2012349
Постинги: 242
Коментари: 595
Гласове: 1427
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930