Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.01.2011 11:20 - Отговорност към природата: Зеленият, пилотен проект на Netto Marken-Discounter
Автор: gatekeeper Категория: Бизнес   
Прочетен: 1575 Коментари: 0 Гласове:
1



 В хода на експанзията си  Netto-Markendiscounter, веригата предлагаща маркови продукти на агресивни, ниски цени в Германия, поема отговорност за устойчивото опазване на околната среда.

Филиалите и логистичните центрове на веригата са от години оборудвани с технологии, които редуцират вредните емисии на въглероден диоксид. В опита си да опази природата Netto инвестира в нови методи, които  щадят околната среда и позволяват оптималното използване на наличните горива и ресурси.

Авторски материал от блогa за маркетинг:
www.marketing-college.com


През 2009 година веригата стартира пилотен проект на т.н. еко-филиал в Бавария.На пръв поглед супермаркетът не се различава по нищо от нормалните пазари на веригата. Детайлите разкриват инвестиция за стотици хиляди евро, която трябва да намали разхода на ток с 20 процента, а разхода на гас и нефт до 100 процента.
Чрез този проект вредните емисии на въглероден диоксид би следвало да спаднат с 49 тона на година.
Как става това? Пилотният филиал е първият в Германия, който има собствени ветрогенeратори, които са интегрирани в електросистемата на супермаркета. Те произвеждат ток необходим за нуждите на 5 семейства.

image
Другите системи, които позволяват занижената консумация на енергия са представени тук:

  • екологична система за охлаждане на хранителните продукти и отопление на филиала — топлината отделена от системите за охлаждане на хранителните продукти се използва за отoпление на филиала. Свежият въздух се “нагорещява” чрез отделената от хладилната система топлина.
  • хладилните камери за млечни продукти — камерите имат плъзгащи се врати, които предпазват от загуба на студенина.
  • иновативни технологии за осветление — led-oсветлението с светодиодни лампи в хладилните регали. Паркът и самият магазин се осветяват с хологенни лампи на енергоспестяващ режим.
  • топлоизолационна обвивка на сградата

Представеният проект маркира тенденцията на супермаркетите да поемат отговорност към околната среда.  Тенденцията е от няколко години.  Lidl въведе т.н. еко-кутии за отпадъци, а преди няколко дена ReWe  прие наредба, с която дългосрочно се ангажира за опазване на горите, почвите и водите.

image

  • 0digg

 




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 2014098
Постинги: 242
Коментари: 595
Гласове: 1427
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930