Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.02.2011 13:05 - Бакалия в България и бакалията в Египет: Супермаркети и хипермаркети във възход
Автор: gatekeeper Категория: Бизнес   
Прочетен: 780 Коментари: 0 Гласове:
3



 Две различни държави с различни нагласи и светоглед. Едно от нещата, които ги свързва: супермаркетите и хипермаркетите като търговски формати са във възход.

В България тече преброяване, а  паралелно с това българинът е добре запознат с доходите си, големината на градовете в родината и тенденциите пред държавата. С други думи погледът трябва да бъде насочен навън, към Африка и държавата на фарaоните.

Авторски материал от: www.marketing-college.com

imageimage

Египет има население от 79 милиона, най-големите градове се Кайро (15 мил.) и Александрия (5 мил.) Брутният вътрешен продукт на страната през 2009 година е бил 188 милиарда. Инфлацията - 10 процента.
Основните тенденции в търговския сектор са както следва:

  • Търсенето на готови храни нараства успoредно с увеличаващия се брой жени намиращи реализация на трудовия пазар.
  • Броят на семейните магазинчета намалява. За сметка на това, броят на супермаркетите е в растящ тренд, особено в големите градове като Кайро и Александрия.
  • Марковите продукти от Европа и САЩ са все по-широко приемани от месното население.
  • Лайфстайлът на египтяните (в това число и фарaоните:) се променя  от спестовен към разширяване на потребителската кошница и непланирани разходи (импулсни покупки).

Три са основните търговски формати, които структурират египетския пазар:

  • Хипермаркети (над 5 000 кв.м )- първа спирка в пазаруването на египтяните са хипермаркетите. Семействата  харесват пазаруването на едно място, под един покрив, където могат да открие всичко необходимо (one-stop shopping). Първият интернационален играч на месния пазар е бил Карфур. Предлагането на регионални стоки към семейства със среден доход генерира дневен оборот от 325 хил. долара в хипермаркет от веригата.
  • Супермаркети (над 450 кв.м)- техният брой продължава да расте за сметка на намаляващия брой семейни магазини. Модерните и чисти супермаркети са все по-често предпочитани от градското население. По западен образец към 2009 година са функционирали 550 супермаркета.
  • Удобен магазин - египтяните разбират  под удобство богато на асортимент предлагане в близка до дома локация. Удобните магазини са все по-често посещавани от млади хора. В тях се предлагат качествени продукти и услуги. Локацията им е в новостроящи се и модерни квартали.

image

Въпреки описаните тенденции, традиционните магазини за хранителни стоки имат най-голям пазарен дял в Египет. Ще мине дълго време докато това се промени.

България. Българите посещават най-често супермаркетите и това е място, където харчат най-голяма част от парите си. Хипермаркети са на второ място. Откриват се сходни тенденции като в Египет. В това число, удобство за съвременните потребители в България означава да могат да намерят на едно място всички стоки, които искат да купят (one-stop).

Въпреки прилките, на българския пазар се предлагат в много по-голяма степен западни стоки. Трудно е да се твърди, кой от двата пазара е по-напред в развитието си. Със сигурност подобни твърдения трябва да бъдат направени за отделните сегменти от търговци. Един интересен факт е обаче, че Карфур навлезе в Египет през 2002 година, а в България през 2009.  За това пък България има Лидл, Билла и други вериги, които са далеч от стъпването си в Египет.

Авторски материал от: www.marketing-college.com

News line: Съществува информация, че супермаркети-ментета с марката Lidl оперират вече в Египет. В един от курортите на Варна може да бъде открит супермаркет Lidi, а също така и Aldo.




Гласувай:
3


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 2013047
Постинги: 242
Коментари: 595
Гласове: 1427
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930