Прочетен: 1491 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 12.02.2011 14:25
Материал от блога за маркетинг:
www.marketing-college.com
За фирмите рекламиращи свои продукти е основен въпросът, дали хуморът има място в рекламата. Притесненията се пораждат от т.н. ефект на вампира : Смешната страна на клипа до такава степен привлича вниманието на аудиторията, че рекламното послание остава на заден план в сянка. Оспорвана е темата относно това дали хуморът с нещо спомага марката в клипа да бъде запомнена.
По учебник хуморът би следвало да се прилага в реклама за продукти с нисък риск, към които клиентът е заангажиран емоционално (бира). Хуморът не се препоръчва и за продукти нови на пазара, тъй като клиентът се нуждае от информация за тях.
Ново мета-изследване показва обаче точно обратното - хуморът в спотове за важни и обвързани с риск продукти има по-голям успех отколкото в клипове за продукти с нисък риск. Хуморът не създава чисто емоционална връзка с клиента: колкото по-интензивен е хуморът, толкова по-силно клиентите харесват марката и толкова по-здраво самата марка бива запомняна. Разпознаването и запаметяването на рекламните послания бива стимулирано благодарение на хумора.
Резултатите от различни изследвания обаче са противоречиви. Около 400 отделни фактора имат влияние върху успеха на една реклама базираща се на хумор. За това в зависимост от културата, ценностите, профила на аудиторията, използваните рекламни канали, продукта и неговата природа, решението за използването на хумор в даден рекламен спот трябва да бъде взето след сериозни проучвания.
Материал от блога за маркетинг:
www.marketing-college.com
Внимание: Каня Ви да участвате в кратко проучване на блога ми за играта Farmville (Фермата), което цели да регистрира, дали постоянните покани за участие от приятели Ви дразнят. Не се преследват комерсиални цели, резултатите ще се публикуват в блога. Farmville поканите ме дразнят:) а Вас? Споделете мнение с 3 клика!
Тагове: