Материал от блога за маркетинг:
www.marketing-college.com
Инструментите за стимулиране на продажбите се делят на различни групи: ценови(пр. намаление), неистинки не-ценови (пр. рекламна брошура), истински не-ценови (пр. продуктови добавки). Купоните са ценови механизми за стимулиране на продажбите. Тук разглеждам три нови, но все още редки в България видове купони:
- купони “върни се пак” ( bounce back coupons) — това са купони, които се получават при покупка на дадена стока, но те могат да бъдат използвани едва при следваща визита на магазина. Мъж купува нова, маркова чанта на жена си, при което получава купон за намаление от 30 процента за следващата покупка (ново връщане в магазина). Попаднах на друг пример в интернет — ресторант раздава пликове-подарък на своите гости, които могат да бъдат ползвани през януари (слаб месец за ресторанта), като дават обещание чрез плика, че клиентите ще получат безплатен аператив, чаша вино или друга изненада.
- тройните купони (triple coupons) — на определени дни супермаркети или други търговски формати не само поощряват клиента с намаление равно на лицевата стойност на купона, но и го утрояват. Клиентът притежава купон за намаление от 3 лв, но супермаркетът го увеличава на 9 лв. Прилагането на подобен инструмент е с различна периодичност — докато някои супермаркети го правят почти всеки ден, други няколко пъти в месеца.
- намаление с натрупване (stackable promotions) — оферти, които гарантират на клиента натрупване на промоции (сезонно намаление на лаптопи - купон за 10 % намаление за всики модели на HP — намаление — 5% процента при използването на клубна карта).
- входните купони (gateway coupons) — цел е привличането на клиенти в магазина, като с купон търговецът му обещава, че може да избера стока, която ще получи реално, без да заплати ( Вземи 10 лв. намаление при поръчка от 10 лв.!). Има свидетелства, че подобни инструменти работят успешно.
Авторски материал: www.marketing-college.com
Който иска, нека рискува. Въвеждането на подобни механизми, може да разнообрази пазарното ежедневие на клиента и събуди нов интерес в него. Примерът, които дадох с ресторанта, се е оказал доста успешен за собствениците му. Някои от клиентите споделят, как са събирали пликове и са чакали с нетърпение януари месец, за да видят каква е изненадата им.
Внимание: Каня Ви да участвате в кратко проучване на блога ми за играта Farmville (Фермата), което цели да регистрира, дали постоянните покани за участие от приятели Ви дразнят. Не се преследват комерсиални цели, резултатите ще се публикуват в блога. Farmville поканите ме дразнят:) а Вас? Споделете мнение с 3 клика!
Тагове: