Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.02.2011 12:15 - Електрически коли в магазина: scrabmled merchandising
Автор: gatekeeper Категория: Бизнес   
Прочетен: 1338 Коментари: 0 Гласове:
1



 

В съвременните супермаркети може да бъде открито почти всичко — от кашкавалени изделия, през пантофи и книги до голф стикове и конска юзда. В условията на засилена ценова война, магазините добавят не само допълнителни услуги към сервиза си, но извършват и коренна промяна по отношение на асортимента от стоки, които предлагат.

Материал от блога за маркетинг :
www.marketing-college.com


Практиката на предлагане на все по-разнообразен и широк асортимент от услуги и продукти от страна на търговци на едро и дребно се нарича разбъркан мърчендайзинг (scrambled merchandising). В този случай търговците предлагат стоки и услуги, които не са свързани помежду си и нямат нищо общо с основния бизнес на фирмата.

image

Но подобни промени не са приумица на търговците. Клиентите очакват от търговците да предлагат стоки нетипични за тяхната дейност. Едно потребителско изследване показава, че 25 % от допитаните биха закупили електроника от Starbucks, този процента нараства на 30 за Ikea.

Размесването в предлагането на стока стига до там, че супермаркети започват да предлагат електрически коли в пазарите си. Migros, най-голямата швейцарска верига от супермаркети с ключови локации в Швейцария, има договор с норвежката фирма Think, производител на електрически автомобили, да опазаряват техния електро-автомобил.  С други думи, пазарувайки вина от сектора за винени напитки, клиентът може да разгледа превозното средство и  да го закупи.
Стига ли разбъркването твърде далеч? Според мен — не. Решението за обогатяване на асортимента с подобни артикули трябва да бъде обозримо за клиента като изненадите също могат да поднесат нови емоции и нагласи към търговеца. Предприемането на подобна стъпка трябва да не изпреварва твърде много очакванията на клиента и най-вече, търговецът трябва да докаже, че предлага подобни артикули с такива партньори, че изборът да бъде подсигурен по отношение на експертизата, качеството на сервиз и компетенцията на партньорите.

www.marketing-college.com

Внимание: Каня Ви да участвате в кратко проучване на блога ми за играта Farmville (Фермата), което цели да регистрира, дали постоянните покани за участие от приятели Ви дразнят. Не се преследват комерсиални цели, резултатите ще се публикуват в блога. Farmville поканите ме дразнят:) а Вас? Споделете мнение с 3 клика!




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 2013913
Постинги: 242
Коментари: 595
Гласове: 1427
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930