Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.03.2011 14:01 - Съществува капитал на марката, но съществува ли капитал на магазина (store equity)?
Автор: gatekeeper Категория: Бизнес   
Прочетен: 2202 Коментари: 1 Гласове:
3



 Преводите на понятието brand equity на български език са разнообразни. В интернет могат да бъдат открити  термини като стойност на търговската марка, продуктова стойност и други. Най-точен според мен е преводът капитал на марката, тъй като капиталът е този, които носи определена възвращаемост, а в случая на една марка операционализиран чрез разликата в реакциите на клиента спрямо един брандиран и продукт с измислено име.

Последното изречение най-много доближава читателя до изходната дефиниция на капитал на марката. Според Келер: капиталът на една марка е отличителният(диференциален) ефект от знанието на клиента за една марка (brand knowledge) върху отговора му спрямо маркетинговите усилия на този бранд. Диференциалният ефект се поражда от това, че клиентът реагира по различен начин спрямо маркетинговите сигнали на известна марка и спрямо тези на аналогичен продукт с измислено име. Знанието за марката има два елемента: разпознаваемост и имидж на марката. Отговорът на клиента се дефинира чрез възприятието, предпочитанията и реакциите на клиента в следствие на контакт с маркетинговите дейности свързани с дадена марка.  Сума сумарум: ” Брандът има позитивен (или негативен) капитал, ако клиентите реагират по-благосклонно (или по-неблагосклонно) спрямо маркетинговите дейности (цена, продукт, дистрибуция, комуникация) на брандиран продукт в сравнение с тези организирани около продукт без име или с измислено такова.”

image

С тази дефиниция изпъкват грешките в определение за капитал на марката дадено в статията “Може ли мъртъв бранд да бъде съживен” на списание Регал. Според авторите (Регал цитира Дневник): Маркетолозите използват термина brand equity, което е комбинация от познаваемост и позитивни асоциации, добавящи стойност към продуктите, въпреки че не е възможно тя да бъде измерена. Грешката е в това, че........

Продъжение на материала в блога за маркетинг:
www.marketing-college.com




Гласувай:
3



1. ddiaries - поредно интересно четиво
30.03.2011 13:40
според мен дори ако някой бранд предизвиква негативно отношение спрямо себе си у НЯКОИ потребители, това пак може да доведе до позитивен капитал за марката.
Пример - Каменица- Мъжете знаят защо! (защо пък Мъжете трябва да знаят защо?обидена съм:)) Но Каменица е една от най- продаваните български бири. Определено като съберем + и - капитала на марката излиза Положителен
накрая.Докато при store equilty едва ли е така...макар, че пак зависи, дали гледаме на store като бранд или имаме в предвид цялата дейност по продажбите и обслужването...въпреки, че за мен магазина..магазин ли е..не може да събира негативен капитал разчитайки на това, че за сметка на него ще привлече по- голям позитивен такъв.
докато марката може. това е дори лек въпрос на диференциация...
не е задължително разбира се...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 2013873
Постинги: 242
Коментари: 595
Гласове: 1427
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930