Постинг
02.07.2010 04:52 -
Красивата жена не създава марка, руши я
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 2729 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 09.01.2011 10:37
Прочетен: 2729 Коментари: 0 Гласове:
3
Последна промяна: 09.01.2011 10:37
На много реклами, покрай самото пиво (бира, мастика и т.н), разсъблечена жена с предизвикателни маниери и съблазнителен език успява да привлече вниманието на мъжете в клипа. Не само това, мъжете я пожелават по-най първичен начин....а рекламното послание по-скоро сексуален апел.
Това е мотив, които често се прилага при low-involvement група продукти. Плодовете, обикновени домакински принадлежности, хартиени изделия и алкохола дори принадлежат към тази категория, тъй като самите продукти по свойства са сравнително хомогенни сред масата от алтернативни предложения на пазара. Поради факта, че както емоционалния така и когнитивен интерес към тях е ограничен, то те трябва да се потрудят повече за вниманието на клиента.
И тук идва мотива на съблазнителната , надарена жена, която в разсъблечен клип успява временно да увели разпознаваемостта на продукта, който рекламира. Всички знаеме за рекламата на мастика. Но и знаеме, че пиеки тази мастика няма да имаме особен успех сред жените.
Защо така не се изгражда марка? Една марка е разпознаваема особено тогава, когато има уникални асоциации и преди всичко такива, които рядко са използвани от конкурентни продукти ( В широката си дефиниция - всички алколни напитки са в конкуренция едни спрямо други). Мотивът на съблазнителната жена и сексулният контекст са до болка познати. Изтърканите и празни апели използвани като слоган, празни по съдържание. Във всяка категория продукти са откриваеми.
Авторски материал: www.marketing-college.com
Диференциране и използване на непознати мотиви водят до по висока разпознаваемост и възможност са попадане в т.н. consideration set ( тесния кръг от продукти, от които избира клиента). Защо разпознаваеми? защото са уникални, нетипични за категорията.
Искам да ви представя Frog Wine.
Изключително нетрадиционен мотив (Жаба) за етикиране и рекламиране на вино. Типични за винените продукти са лозя, грозд, бъчва като мотви, използвани повсеместно и масово в брандирането на вино.
Тук използваният мотив е жаба, която няма нищо общо с виното. За това пък налице е характеристика, която еднозначно разграничава продука в съзнанието на потенциалния клиент. А нещо, което се различава и осезаемо ( достъпно благодарения на подходяща рекламна, промоционална кампания) е по /достъпно на ментално ниво, а клиентът се сеща и по -лесно за него. При покупка, това би било решаващ елемент.
Постигнат е и т.н. ефект на контраста. Използваният мотив е коренно различен на фона от мотиви, предлагани от конкурентни питиета. Разбира се, контрастът не бива да бъде екстремен, защотот това крие опасност от негативен ефект върху имиджа на продукта. Това трябва да се има под внимание от маркетолози.
И така, явно идеята да брандираме продукт (вино) с животно или друг екзотичен мотив не е без почва. Напротив, нетипичните за дадена категория символи, водят понякога до небивали успехи ( завишен brand recall)
В България си имаме пример ...Меча кръв.
А за край, нека се посмеем
Това е мотив, които често се прилага при low-involvement група продукти. Плодовете, обикновени домакински принадлежности, хартиени изделия и алкохола дори принадлежат към тази категория, тъй като самите продукти по свойства са сравнително хомогенни сред масата от алтернативни предложения на пазара. Поради факта, че както емоционалния така и когнитивен интерес към тях е ограничен, то те трябва да се потрудят повече за вниманието на клиента.
И тук идва мотива на съблазнителната , надарена жена, която в разсъблечен клип успява временно да увели разпознаваемостта на продукта, който рекламира. Всички знаеме за рекламата на мастика. Но и знаеме, че пиеки тази мастика няма да имаме особен успех сред жените.
Защо така не се изгражда марка? Една марка е разпознаваема особено тогава, когато има уникални асоциации и преди всичко такива, които рядко са използвани от конкурентни продукти ( В широката си дефиниция - всички алколни напитки са в конкуренция едни спрямо други). Мотивът на съблазнителната жена и сексулният контекст са до болка познати. Изтърканите и празни апели използвани като слоган, празни по съдържание. Във всяка категория продукти са откриваеми.
Авторски материал: www.marketing-college.com
Диференциране и използване на непознати мотиви водят до по висока разпознаваемост и възможност са попадане в т.н. consideration set ( тесния кръг от продукти, от които избира клиента). Защо разпознаваеми? защото са уникални, нетипични за категорията.
Искам да ви представя Frog Wine.
Изключително нетрадиционен мотив (Жаба) за етикиране и рекламиране на вино. Типични за винените продукти са лозя, грозд, бъчва като мотви, използвани повсеместно и масово в брандирането на вино.
Тук използваният мотив е жаба, която няма нищо общо с виното. За това пък налице е характеристика, която еднозначно разграничава продука в съзнанието на потенциалния клиент. А нещо, което се различава и осезаемо ( достъпно благодарения на подходяща рекламна, промоционална кампания) е по /достъпно на ментално ниво, а клиентът се сеща и по -лесно за него. При покупка, това би било решаващ елемент.
Постигнат е и т.н. ефект на контраста. Използваният мотив е коренно различен на фона от мотиви, предлагани от конкурентни питиета. Разбира се, контрастът не бива да бъде екстремен, защотот това крие опасност от негативен ефект върху имиджа на продукта. Това трябва да се има под внимание от маркетолози.
И така, явно идеята да брандираме продукт (вино) с животно или друг екзотичен мотив не е без почва. Напротив, нетипичните за дадена категория символи, водят понякога до небивали успехи ( завишен brand recall)
В България си имаме пример ...Меча кръв.
А за край, нека се посмеем
Вълнообразно
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари