Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.07.2010 15:21 - БЪЛГАРСКАТА КОЛЕДА ..има ли елемент на реклама.
Автор: gatekeeper Категория: Бизнес   
Прочетен: 1427 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 10.07.2010 15:48


 Прочетох статията на Иван Бедров " Нетактично за Българската Коледа", я коята той дава собствена оценка за начинанието, поглежадайки моралността на тези, които дават и тези, които се нуждаят.


"За пета поредна година България посреща Коледа с “Българската Коледа”. За пета поредна година България посреща Коледа с потресаващите репортажи за крайно отчаяни хора, които очакват много малко помощ и я очакват именно от “Българската Коледа”. След по-малко от минута ще ме наречете безсърдечен циник" казва авторът.

Аз няма да давам оценки за самото начинание  и хуманитатния му характер. Ще погледна на него през перспективата на маркетинга, и по-конкретно на cause-related marketing, маркетинга свързан с хуманитарни каузи.


Известните компании по цял свят търсят подходящи хумантарни органзации или сдружения за хора с различни болести и увреждания, за да покажат филантропските си нагласи. Това е всъщност стратегия с промоционален характер, чрез които фирмите искат да увеличат рейтинга си (awareness). Някои изхождат от това, че така компанията ще получи конкурентно предимство. Други споделят, че насочвайки продукта, бранда и фирмата към стойностите на алтроизма чрез подобни кампании като Българската коледа, ще задълбочат връзката с клиента и създадат взаимно доверие.

Взаимно изгодният ефект е, че Българската Коледа е известна, ежегодна кауза под патраножа на Г. Първанов. Наближи ли Коледа, медиите
(в. "Труд" ,в. "24 часа" в. “Стандарт” Българско национално радио Дарик радио Радио "Атлантик" Радио “Фокус”  Би Ти Ви) масово заливат аудиторията в призиви за помощ. Основните съдействащи фирми са Глобул, Мтел, Виваком, които си задържат 20 ст. на всеки пуснат смс. В същото време, мобилните оператори са и основни рекламодатели за посочените медии.

Какво се получва, известната кауза придава особена, позитивна осанка на операторите както и на други съорганизатори. Не казвам, че това е лошо.

Не бива да се пропусне обаче и т.н. медиен контекст.  Говоря за ефекта на медиината среда, защото както се говори за Българската коледа като красив фон за алтроизъм, така мобилните оператори в периода около празника повсеместно в вестници (Труд), телевизии (БтВ) и други медии бълват промоции и реклами, за какво ли не.

И знаете, ли какво се получава, освен чистия хуманитарен аспект, Българската коледа има и един друг -  ефективността на рекламите и вниманието към тях, както и към медиите-посдредници се увеличават. Следователно, се увеличават и продажбите, разбира се, връзката може да не е пропорционална.

Не на последно място, се създвава комфортна медийна среда и нагласа сред аудиторията.  Това може да резултира върху популяризиране и увеличаване престижа на съотвените брандове. 

За известна кауза се изискват и известни партньори. Основно правило на cause-related marketing.

А не бива, да забравяме, че фирмите се целят преди всико към печалба, което е и нормално.




Тагове:   инициатива,   Мтел,


Гласувай:
2


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 2013950
Постинги: 242
Коментари: 595
Гласове: 1427
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930