Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.12.2010 15:32 - Удовлетвореност=лоялност?
Автор: gatekeeper Категория: Бизнес   
Прочетен: 1311 Коментари: 0 Гласове:
3



 В днешни времена, броят на клиентите, които отстъпват от своята лоялност и избират конкурентен продукт, е голям. В Америка  корпорациите губят до 50 процента от своите клиенти в рамките на 5 години. Това води до влошаванe на корпоративнитe резултати с 25 - 50 процента.  В същото време специалистите, твърдят, че една от основните задачи на дадена организация, е да задържи лоялните си клиенти, тъй като разходите за обслужване на даден клиент спадат драстично с хода на времето. От друга страна лоялният клиент увеличава потреблението си и прави реклама от уста на уста. 

Какво показват разултатите?

Изследванията които анализират връзката между повторно (редовнo) потребление и удовлетвореност дават двусмислени резултати. Една част от публикациите твърдят, че връзката е значима, други показват, че удовлетвореността не обяснява, защо един клиент е лоялен и пазарува отново.

Ето и няколко интерестни факта за връзката между състоянието на споделеност, интерес (involvement) и лоялност:
  • състоянието на интерес има индиркетна връзка с лоялността, свързащо звено е инвестицията във време и инвестицията в развитието на самото отношение.
  • връзката между състоянието на интерес и лоялността е в пряка зависимост от високите нива на удовлетвореност.
Каквито и да са научните резултати, лоялност от страна на клиентите остава недостижим мираж пред много компании. Това би следвало да накара фирмите, които инвестират годишно милиони в развитието на програми за лоялност, да обмислят отново, дали правят, това което трябв да правят: да задърат своите клиенти и максимизират стойността на отшението си с тях (, но не само във финансов план).

Авторски материал: www.marketing-college.com




Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 2009852
Постинги: 242
Коментари: 595
Гласове: 1427
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031