Прочетен: 1121 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 09.01.2011 03:00
Приятно бях изненадан, когато забелязах рекламен клип на Пени в автобусна линия на град Варна (Bus Tv), подход, който е алтернативен на рекламните пана по стълбове за осветление. Самият клип е като слайд презентация, показваща различни части от асортимента (напитки, био, и т.н.). Текстът: " Пени, пени, пени избери! Време и пари спести". Няма да коментирам самия клип, нискобюджетно изпълнение с послание: "Бързо и евтино". (Предлагам статията: Бързо и евтино, това ли искаме в супермаркетите? )
Кога българските супермаркети ще издадат своите първи хитове? Не се касае за ирония, това е практика, която е силно разпространена в западните страни. Рекламните песени преследват две основни цели: укрепване на ритейл маркатаи/или стимулиране на продажбите.
Ще дам няколко примера от Германия, където всяка по-голяма верига има не една, а няколко песни, с които са познати на своите клиенти:
- Едека - най-голимият търговец на бързообортни стоки в Германия с оборот на цялата група от 42 милиарда евро. Рекламната песен представена в статията слага акцент върху фирмената култура на веригата, предлаганите от тях стоки, подбора и качеството им, здравословния характер на артикулите, разликите им от конкуренцията. Водещо послание: " Ние обичаме хранителните продукти". В съзнанието ми изниква образа на веригата Пикадили, която може да ползва клипа като базисен за своя реклама.Рекламна песен Едека (youtube)
- Кауфланд - позната верига на нашия пазар с големия си асортимент и гаранцията за ниски цени. В представената песен не се спомената и една дума за ниски цени. Акцентът е качеството на обслужване, сърдечността и готовността за помощ, с която екипът на Кауфланд третира своите клиенти. Песента представя персонала като компетентен и приятелки настроен. Водещ мотив: " Една странa - твоя свят, в който всеки един човек е важен". Забелязва се коренно различното послание от това на Едека.
Рекламна песен Кауфланд (youtube)
Песните имат добро звучене близко по стил на поп музиката. Интересното е, че повечето потребители оценяват песните с негативен знак, което поставя под въпрос избрания стил, темпо, ритъм и послние на музиката.
Въпреки това, сме свидетели на едно рекламно средство, което може да намери почва и на българския пазар. Не само производители, но търговци могат да извлекат ползи от това.
Очаквайте в блога: Музиката в магазина и нейните странични ефекти: от джоба на клиента до неговото настроение.
Авторски материал: www.marketing-college.com
Тагове:
Просто "мат'рял" за слугиномик...
Великден на три скорости