Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.01.2011 18:32 - Е ли откриването на един магазин продажби под налягане?
Автор: gatekeeper Категория: Бизнес   
Прочетен: 1572 Коментари: 0 Гласове:
3



 Предходната статия представи, как е изглеждал денят пред Лидл — LIDL HOT: Откриването на магазин във Варна 27.01. Ситуацията с тълпата хора явно не се е променила през целия ден. Темата на този постинг са продажбите под високо налягане — (oще твърдо продаване) и въпросът, който ме интересува е, дали дискаунтърите прилагат подобни техники.

АВТОРСКИ МАТЕРИАЛ ОТ: WWW.MARKETING-COLLEGE.COM

image

High pressure selling (hard selling) е създаването на високо “налягане” в клиента, което го подлага на натиск да закупи продукт, който е абсолютно ненужен за него. Натискът се създава чрез психологически практики, който апелират страха, алчността, себелюбието на човек. Подобните методи са разпространени най-силно в персоналните продажби. Специалистите отричат подoбни тактики в днешен ден, тъй като не справедливо да се печели чрез измама от клиента. Привържениците твърдят, че клиентът е нерешителен, мързелив, за това той трябва да бъде “побутнат” да вземе решение.
На другия полюс е low pressure selling. “Остави клиентът сам да направи своето решение” е основното мото на този тип продажби. Техниките на продажби под ниско “налягане” на са елементарното поднасяне на информация на клиента. В подобен случай няма да се касае за продажби, а за информационен сервиз. “Налягането” е в същността си по-ниско като натиск — липсват велики емоционални апели, липсва бързане, присъства една аргументирано, и по -малко апелиращо емоциите представяне на предимствата на даден продукт.  Сега е ерата на продажбите в интернет. Пример за подобен подход би бил сайт, който информира клиента за продукта, но на на него липсват големите банери за ценово намаление, липсва часовникът, който отброява последните, стресови секунди до края на сделката.

WWW.MARKETING-COLLEGE.COM

Прилагат ли дискаунтърите hard selling техники? Разбира се Да, но не в най-лошите им нюанси. ЗАЩО?

  • high pressure advertising - бомбандирането на клиента  с рекламни брошури по всяко време с заглавия “ОТКРИВАНЕ”, “ГОРЕЩА ОФЕРТА”. Продуктите на промоция са представени в гигантски мащаб, за да се втурне клиентът първо към тях, когато влезе в магазина. Подобни надписи красят фасадите на самия магазин.
  • hard pressure selling — поставятнето на ограждения пред магазина, които да поставят хората като в тунел (мярката е за сигурност, но тя има също психологически ефект).  Раздаването на същите рекламните брошури в рамките на самия магазин, което стимулира “втурването” към стоката. Преди всичко  ниските цените -ефектът на “силното налягане” на ниската цена сама по себе си е много по-голям върху човек под бреме, който е ограничен в дохода си.

Искам на края на статията да похваля Лидл. Броят на служителите в магазина беше достатъчен, за да  посрещне адекватно завишеното търсене (rush in). Бях свидетел, как една от служителките, заведе възрастен човек по негово запитване до течния шоколад на промоция. Отношението и беше повече от безупречно.

Интересен факт: нетна търговска площ на новооткрития магазин е около 500 кв. м.




Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 2009905
Постинги: 242
Коментари: 595
Гласове: 1427
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031