Авторски материла на блога за маркетинг:
www.marketing-college.com
Ценова политика - Колко процента повече от нормалните цени са склонни да заплатят клиентите за био-заместителя? Оценката на някои експерти е около 20 процента. Всъщност темата е силно oспорвана и съществуват аргументи, че завишената платежоготовност варира в зависимост от групата продукти, за която се касае. Примерно по отношение на брашното може да бъде реализирана по-голяма надценка отколкото по отношение на млякото. Друго изследване показва, че горе-изложената оценка на специалисти не се различава силно от резултати на клиентско допитване, което показва, че био-любителите са готови да заплатят от 10 до 20 процента повече за био-продукти спрямо нормален продукт със средно качество.
В Германия не съществуват зрели концепции за елементите на ценовия миск използван за био-продукти. Най-масово прилагани инструменти са ценови намаления и незакръглени цени. По отношение на ценообразуването най-често като изходна точка се използва цената за производство на премиум-продукта от конвенционалния асортимент.
България: По информация от статия от списание Регал, българите плащат с 30-50 процента повече за био-продукти. В същото време, ако цената на бял ориз е 1.80 лв за 1кг. в нормален магазин, то био-оризът струва около 3.50 ла за 0.5 кг. Истината е, че в някои категории, цените на био-продуктите имат надценка от 300-400 процента спрямо най-ниската цена на нормален продукт-субститут.
Комуникационна политика - комуникационната политика съдържа три елемента: реклама/стимулиране на продажбите, комуникация/аргументи за продажба и био-печат. В Германия сравнително рядко се излъчва реклама по телевизия. В масовия случай се работи с флаери, брошури и стоп-сигнали на регалите. Основните аргументи за продажба са здраве, сигурност, добър вкус и чиста съвест. Био-печатът и био-знакът имат голямо значение за въвеждането на био-продукти на пазара, по този начин те намират своето достойно място както в регалите, така и в кошниците на потребителя.
България - пазарът на био-продукти е едва 1-1,5 процента от общия пазар. С други думи пазарът е неразвит, което предполага и изостаналост в развитието на комуникационната политика. Със сигурност специализираните био-магазините и големите супермаркети прилагат сходни механизми на описаните по-горе. По отношение на сертификацията, био продуктите носят емблема на системата според която е сертифициран продукта - българска, немска, испанска и т.н.
Какъвто и да е имиджа на био-продуктите, не трябва да се вярва на всичко. Маркетинг специалистите полират техния образ и често дори и загрижени за здравето си хора не знаят, защо закупуват био-корнфлейк например. Био-продуктите не намаляват риска от рак, както вярват някои западноевропейци. За това най-добрият начин българинът да запази чувство за автентичния вкус на някои продукти е да отиде в някое село и закупи био-продукти от някоя баба или дядо.
Авторски материал на блога за маркетинг:
www.marketing-college.com
Вярвате ли на клип приложен към статията?
Внимание: Каня Ви да участвате в кратко проучване на блога ми за играта Farmville (Фермата), което цели да регистрира, дали постоянните покани за участие от приятели Ви дразнят. Не се преследват комерсиални цели, резултатите ще се публикуват в блога. Farmville поканите ме дразнят:) а Вас? Споделете мнение с 3 клика!
Тагове: