Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.06.2009 16:53 - Новите ритейл формати
Автор: gatekeeper Категория: Бизнес   
Прочетен: 6152 Коментари: 3 Гласове:
0

Последна промяна: 12.01.2011 11:05

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Аз лично засега не бих закупил нов компютър,колело или каквото било през мобилния си телефон. Но скоро тези времена ще са повсеместна реалност, тъй като удобният и лесен начин за пазаруване ще бъде предпочитан от все повече и повече хора.

Мобилната търговия и интернет магазините са в самото начало на своя жизнен цикъл, тоест  във фазата на развитие. Перспективите, които се очертaват пред тези ритейл формати са големи. Доказателството за това са не само тенденцията към отварянето на все повече онлайн магазини, рекламирането на софтуерните предложения, но и нарастващото време и средства, които хората прекарват/харчат в интернет.

image

Сам Уолтън, основателя на Wal -Mart  е на мнение, че "тайната към успешния ритейл бизнес е да дадеш на клиентите си това, което искат. Ако се замислиш от твоята гледна точка като клиент, клиентите искат всичко: богат асортимент, възможно най-ниските цени, добър сервиз, удобни часове за покупка, безплатен паркинг и т.н."

За да аргументирам екзистенциалното право на онлайн магазините и мобилната търговия, ще разгледам накратко как тези ритейл формати изпълняват основните функции на всеки търговец.

Bulk breaking -  фактически в интернет клиента има възможността да закупи желания от него брой артикули. Разбира се и тук цента се покачва в зависимост от това, дали клиента е готов да закупи пакет (примерно 6 опаковки прах за пране) или една бройка от желания продукт.

Customer Service - в онлайн магазина няма да ни нападне продавач, който да ни пречи да разгледаме предлаганата от него стока или услуга.  Целта на клиентски сервиз е да улесни покупката на даден продукт. Гореща линия, скайп връзка с оператор или емайл допитване ще позволят на клиента да задава своите въпроси тогава, когато пожелае.

Information provision - в това отношение интернет магазините имат безспорно предимство, тъй като с няколко кликвания клиентът има възможност да сравни различни продукти, да се информира (примерно чрез Pdf. fail) за цени, продуктови характеристиките и т.н. Тоест клиентът има добрата възможност да се самообразово за това, което търси.

Produkt variety -  ако влезете в Otto. de, neckermann.de, quelle. de и т.н. ще откриете, че само хипермаркетите (big box stores) могат да се конкурират в това отношение с потенциала пред онлайн магазините. Разбира се и в двата случая е нужен определен оперативен мащаб за да се достигне подобно продуктово предлагане.

Spatial Convience - онлайн магазинът е на един интернт адрес разстояние, работи 24 часа 7 дни в седмицата. Може би не предлага единствено място за паркиране.

Waiting and Delivery Time - ako онлайн магазина не разполага с добър спедитор или собствена система за доставки в рамките на 12 - 24 часа, посочените по-горе предимства губят значителна част от блясъка си. Дори и добрата ценова политика (High-Low или Every day low prices) не би компенсирала повечето клиентски сегменти ( примерно само сегмента търсещ ниски цени), ако онлайн магазинът не доставя стоката в кратки интервали.  Какво би станало с мъжа, който на обяд иска да купи цветя на жена си, за да може да може да я изненада вечерта?  Дългото чакане на букета би го убило.

Съвременните онлайн магазини обаче са изправени пред множество трудности. В Германия има над 50000 онлайн магазина, конкуренцията е голяма.  Изграждането на  имидж и популярност е особено трудно в интернет средата, а те сами по себе си  са основен стълб на  успешната ритейл стратегия.


Авторски материал: www.marketing-college.com




Гласувай:
0



1. анонимен - Спор в напредъка !
19.06.2009 11:34
Няма такъв,
Но измамниците в онлайн купуването на стоки в България е ...
Няма защити, които да не се преодоляват, нали?
А и стоките, предлагани в нашите онлайн магазини са общо взето....БОКЛУЦИ!
цитирай
2. анонимен - Като жена пазаруването ми е задъ...
22.06.2009 10:25
Като жена пазаруването ми е задължение и за разлика от мъжете знам много добре разликата между продукт на картинка и продукт на живо...Аз никога не бих си качила банкова сметка на компютъра и не бих пазарувала он лайн. Правя разграничение между реалния си и "виртуалния" живот. И бих искала да имам реално време, за да го върша, а не да се превръщам в придатък на клавиатурата....
цитирай
3. анонимен - convert pdf to word acrobat
19.02.2012 09:34
adobe acrobat update adobe illustrator descarga gratis http://etbyppp.hostingsociety.com/acrobat-reader-9-update.html acrobat reader 9 update
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gatekeeper
Категория: Бизнес
Прочетен: 2014401
Постинги: 242
Коментари: 595
Гласове: 1427
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930