Прочетен: 6152 Коментари: 3 Гласове:
Последна промяна: 12.01.2011 11:05
Аз лично засега не бих закупил нов компютър,колело или каквото било през мобилния си телефон. Но скоро тези времена ще са повсеместна реалност, тъй като удобният и лесен начин за пазаруване ще бъде предпочитан от все повече и повече хора.
Мобилната търговия и интернет магазините са в самото начало на своя жизнен цикъл, тоест във фазата на развитие. Перспективите, които се очертaват пред тези ритейл формати са големи. Доказателството за това са не само тенденцията към отварянето на все повече онлайн магазини, рекламирането на софтуерните предложения, но и нарастващото време и средства, които хората прекарват/харчат в интернет.
Сам Уолтън, основателя на Wal -Mart е на мнение, че "тайната към успешния ритейл бизнес е да дадеш на клиентите си това, което искат. Ако се замислиш от твоята гледна точка като клиент, клиентите искат всичко: богат асортимент, възможно най-ниските цени, добър сервиз, удобни часове за покупка, безплатен паркинг и т.н."
За да аргументирам екзистенциалното право на онлайн магазините и мобилната търговия, ще разгледам накратко как тези ритейл формати изпълняват основните функции на всеки търговец.
Bulk breaking - фактически в интернет клиента има възможността да закупи желания от него брой артикули. Разбира се и тук цента се покачва в зависимост от това, дали клиента е готов да закупи пакет (примерно 6 опаковки прах за пране) или една бройка от желания продукт.
Customer Service - в онлайн магазина няма да ни нападне продавач, който да ни пречи да разгледаме предлаганата от него стока или услуга. Целта на клиентски сервиз е да улесни покупката на даден продукт. Гореща линия, скайп връзка с оператор или емайл допитване ще позволят на клиента да задава своите въпроси тогава, когато пожелае.
Information provision - в това отношение интернет магазините имат безспорно предимство, тъй като с няколко кликвания клиентът има възможност да сравни различни продукти, да се информира (примерно чрез Pdf. fail) за цени, продуктови характеристиките и т.н. Тоест клиентът има добрата възможност да се самообразово за това, което търси.
Produkt variety - ако влезете в Otto. de, neckermann.de, quelle. de и т.н. ще откриете, че само хипермаркетите (big box stores) могат да се конкурират в това отношение с потенциала пред онлайн магазините. Разбира се и в двата случая е нужен определен оперативен мащаб за да се достигне подобно продуктово предлагане.
Spatial Convience - онлайн магазинът е на един интернт адрес разстояние, работи 24 часа 7 дни в седмицата. Може би не предлага единствено място за паркиране.
Waiting and Delivery Time - ako онлайн магазина не разполага с добър спедитор или собствена система за доставки в рамките на 12 - 24 часа, посочените по-горе предимства губят значителна част от блясъка си. Дори и добрата ценова политика (High-Low или Every day low prices) не би компенсирала повечето клиентски сегменти ( примерно само сегмента търсещ ниски цени), ако онлайн магазинът не доставя стоката в кратки интервали. Какво би станало с мъжа, който на обяд иска да купи цветя на жена си, за да може да може да я изненада вечерта? Дългото чакане на букета би го убило.
Съвременните онлайн магазини обаче са изправени пред множество трудности. В Германия има над 50000 онлайн магазина, конкуренцията е голяма. Изграждането на имидж и популярност е особено трудно в интернет средата, а те сами по себе си са основен стълб на успешната ритейл стратегия.
Авторски материал: www.marketing-college.com
Тагове:
19.06.2009 11:34
Но измамниците в онлайн купуването на стоки в България е ...
Няма защити, които да не се преодоляват, нали?
А и стоките, предлагани в нашите онлайн магазини са общо взето....БОКЛУЦИ!
22.06.2009 10:25
19.02.2012 09:34