Постинг
03.02.2011 11:49 -
Шест! Шест плюс един фактора за оптимална цена
Определянето на оптимална цена е комплексна и изискваща ресурси задача. От предходната статия: Слабости в традиционните техники на ценообразуване при търговцитe , стана ясно, че традиционните методи за ценообразуване не са походящи в контекста на съвременната търговия. Те са базирани на данни от минали периоди, опротестен и не рефлектират взаимозависимостите между отделните продукти, категории и т.н.
www.marketing-college.com
Оптималната цена е тази цена, на която печалбата е максимална за отделен продукт или категория от такива. Определянето и не е лесен процес, тъй като примерното понижение на цената на портокалов сок от 1 л. с 10 процента, ще окаже влияние върху търсенето на опаковките от 1, 5 л. Факторите, които трябва да се включат при фиксиране на оптимална цена са:
- ценова чувствителност - как търсенето се променя с промяна на цената? Променя ли се този показател във времето? Намалението в цената на сладолед през зимата не води до това завишено търсене, което би породило същото намаление през лятото.
- субституция - взаимозаменяемост -Търсенето на кола-менте (с вкус на кафе примерно) намалява ако регулярната цена на утвърдената марка Cola бъде успоредно намалена. Кръстосаната ценова еластичност е положителна в конкретния пример, което е знак за това, че продуктите са субститути.
- Динамичен ефект на промоциите върху търсенето - промоциите към определен момент имат ефект върху бъдещото търсене на вече промотирани артикули. Ако на промоция клиентът закупи 5 шоколада Милка на цена от 1 лв., търсенето на Милка в следващите няколко периода при регулярна цена от 1.5 ще бъде намалено, тъй като шкафът на клиента е запасен с шоколадите от промоция.
- ценообразуване на база отделните клиентски сегменти - отделните сегменти от клиенти реагират по различен начин на една и съща промоция. Купувачите с висок доход са склонни да пренебрегнат цената на даден продукт и зависимостта и с други артикули.
- кръстосани ефекти между отделните категории продукти - търговецът би следвало да определя цените си на ниво потребителска кошница в един широк контекст. При определяне на ценово намаление на миксове за овкусвяване на ястия с пилешко месо, търговецът трябва да съблюдава не само ефекта на намалението на миксовете върху търсенето на пилета, но и върху търсенето на домакинска посуда, в която това пилешкото месо ще бъде приготвено.
- Разходите на търговеца - разходите за придобиване на стоката на едро и промоциите, които производител предлага на търговец за стимулиране на продажбите, имат динамично влияние върху определяне на оптималната цена.
- Цените на конкуренцията - цените на конкурентните магазини оказват пряко въздействие върху търсенето в даден магазин. Две са основните предизвикателства - намиране на информация за цените на конкурентите и познание относно чувствителността на търсенето генерирана от ценови промени на съперническия фронт.
Авторски материал: www.marketing-college.com
Картината е сложна. Нейното разшифроване е път към подобряване на финансовите резултати. Комплексността не бива да бъде спънка, а по-скоро причина за по-задълбоченото опознаване на клиента и неговия списък за пазаруване.
Ценова стратегия на Лидл - основни момен...
Слабости в традиционните техники на цено...
Различна култури, различни навици на паз...
Слабости в традиционните техники на цено...
Различна култури, различни навици на паз...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 1427