Авторски материал от блога за маркетинг:
www.marketing-college.com
Комбинацията между различни канали не трябва да бъде случайна. Подборът и реализирането на определен канал за продажби трябва да бъдат направени в рамките на система, която е конфигурирана спрямо очакванията на клиента. Лидл, Алди и други големи търговски вериги развиха страницитe си под формата на е-магазини в интернет пространството, парфюми на известни марки могат да бъдат закупени от специализирани магазини, а други дизайнерски продукти само с директна поръчка и личен контакт.
Създаването на допирни точки с клиента е основната идея на един многоканална търговска система. Отделните канали носят различни предимства за клиента. Физическият магазин създава достъпност, онлайн магазинът информира, предлага бързина на поръчката, телефонната централа общува в реално време и консултира. С колкото повече канала разполага един търговец, толковa повече клиенти (различни типове) могат да бъдат достигнати и по тази начин опазрен даден продукт. Ползата за търговеца или производителя се увеличава в зависимост как тези канали се комбинират и организират. Функциите на отделните канали трябва да се допълват и да бъдат интегрирани в рамките на единната предстaва ( реализирана и чрез маркетинговия микс), която търговецът иска да създаде в клиента си.
Интеграцията е плавен процес, които е слабо разбиран от масата търговци. В България тенденциозна се нароиха онлайн магазiни водени от аргумента за бързо и изгодно отваряне на бизнес. Други търговци направиха такива като допълнение към техните физически магазини. Не би следвало обаче тенденцията (модата) или ниските разходи да е водещият мотив. Водещият мотив е намирането на нови клиенти, обвързване с настоящите клиенти и създаването на лоялност в случай на взаимна полза.
Авторски материал от блога за маркетинг:
www.marketing-college.com
Отговорът на върпроса "Струва ли си?" е да, когато търговецът успее да дефинира ясно функция на всеки канал, изтъкне предимствата на отделните канали, създаде интегрирана картина на сходство между каналите (изпълнение и маркетингова комуникация - примерно дизайнът на е-магазина да потвърждава и подкрепя имиджа на физическия магазин), координира, вплете в единна рамка информационните и стокови процеси и представи на клиента една работеща система.
Ако клиентът е готов да си плати за всичко това, начинанието си струва и за търговеца. Взаимното опознаване чрез ефективно използване на всяка една от точки на контакт с клиент води до доверие, а доверието след време и до лоялност.
Внимание: Каня Ви да участвате в кратко проучване на блога ми за играта Farmville (Фермата), което цели да регистрира, дали постоянните покани за участие от приятели Ви дразнят. Не се преследват комерсиални цели, резултатите ще се публикуват в блога. Farmville поканите ме дразнят:) а Вас? Споделете мнение с 3 клика!
Тагове:
Най- необичайния магазин
Как да подбираме лекарите за да оцелеем ...